Montagehoogte douchekraan

Klungel smurf

  • #1
Kan iemand mij vertellen of er een bepaalde richtwaarde is voor de montagehoogte van een (thermostatische) douchekraan?

Alvast bedankt,

Klungel.
 

EdP

  • #2
Of er een voorschrift voor bestaat weet ik niet, maar bij mij thuis zit het middelpunt van de rozetten op 113 cm van de vloer af en ik vind dat zelf een prima hoogte.
 

Klungel smurf

  • #3
Bedankt voor de reactie.

Rondvragen bij wat vrienden en kennissen leverden waarden op varierend van 110 t/m 120 cm. Dus die 113 van jou is een aardig gemiddelde. Afhankelijk van hoe e.e.a. met de tegelmaat uitkomt ga ik streven naar een hoogte tussen 110 en 120 cm.

Groeten,

Klungel
 

MarcoDezicht

  • #4
Vaak wordt de kraan op 110 vanaf de bovenkant van de douchbak ge monteerd.
Dit is ook tevens de standaard hoogte.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Met de hoogtes die aangegeven zijn is niets mis.
Ik adviseer altijd wel om rekening te houden met de lengte van de mensen die er wonen, het is net als met een toilet, een paar cm verschil kan veel uitmaken.
 

MarcoDezicht

  • #6
Maar Jan dat gaat vaak moeilijk in de nieuwbouw.
Maar tijdens mijn opleiding zijn deze maten er in gebakken (+/- 18 jaar terug) en komen steeds weer boven drijven.
Maar 110 is bovenkant douchebak en vanaf de douche vloer 120 en zo staat het in de meeste installatie adviezen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Weet ik Marco, maar bij particulieren heb je wel de mogelijkheid op een aangepaste hoogte te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu