Moederhaard tijdelijk loskoppelen

LLara

  • #1
Ik had een vraag, in mijn woonkamer staat een moederhaard van het merk AWB achter deze moederhaard staat een muurtje van leisteentjes deze wil ik gestucd hebben maar daarvoor moet de moederhaard tijdelijk van zijn plaats af, hoe kan ik dat het beste aanpakken ? ook staat deze op een klein vloertje van tegels, liever zou ik dat vervangen door laminaat, kan dat kwaad ? :?:
bij voorbaat dank ; groetjes LLara :mrgreen:
 

Vollenhove

  • #2
Het systeem moet worden afgetapt. Daarna de aansluitingen van het leidingnet op de moederhaard losmaken; gasleiding ontkoppelen en de haard kan verplaatst worden.

Het vloertje is van tegels ivm de brandveiligheid. De haard geeft nl. stralingswarmte naar beneden af.

De officiële regel luidt: op plaatsen waar de temperatuur 90 graden of hoger wordt moet het materiaal onbrandbaar zijn.

Mvg Vollenhove
 

LLara

  • #3
Hoi, bedankt voor je antwoord als eerste daar waar ik de leiding moet losdraaien zie ik geen kraantje om hem dicht te draaien, dus als ik deze losdraai komt er heel veel water uit :( de leiding is te dicht bij vloer/muur om er een emmer of bak onder te zetten iemand nog advies hiervoor :P

Groetjes LLara
 

Fiesiekus

  • #4
Vollenhove schreef:
Het systeem moet worden afgetapt. Daarna de aansluitingen van het leidingnet op de moederhaard losmaken;
Aftappen bij het aftappunt = ook vulpunt.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #5
Er moet ergens een aansluiting zitten waar je een slang op aan kan sluiten.
 

LLara

  • #6
Hoi,
Sorry hoor misschien zijn mijn vragen te simpel voor woorden, maar vulpunt zit in mijn douche deze verwarming hangt aan de muur (hoog dus) de rest van de cv's zijn laag (gewoon bij de grond) het lijkt me dat ik hem daar niet kan af tappen( water die niet omhoog stroomt) verder zie ik bij mijn moederhaard achter de haard 2 leidingen uit komen deze zitten vast aan een soort koppelstuk die het hoekje om gaat en daar aan de waterleidingen van de verwarming vastzit, had zelf dus het idee dat ik hem daar moest lostmaken, en dat daar dan het water uitkwam,

Iedereen die me helpt wil ik ontzettend bedanken...

Groetjes Llara
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #7
:mrgreen:
Inderdaad, daar zal je hem dan niet leeg krijgen.
Je kan het daarmee wel drukloos maken.
En dan een laag bakje nemen wat je wel onder de koppelingen kunt zetten.
 

Mischiendit

  • #8
Wat het beste werkt is een waterstofzuiger erbij.
 

LLara

  • #9
:mrgreen: Dat is nou net het probleem die zit ong een cm of 5 boven de grond past geen bakje onder...slik...
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #10
Ook geen magnetronbakje oid?
 

LLara

  • #11
Is dat niet te klein dan ? ik weet niet hoeveel water er nog uit die leidingen kan komen.... :oops:
 

Fiesiekus

  • #12
Lopen de leidingen ergens onder de vloer?
 

LLara

  • #13
Nee in de woonkamer lopen ze op plinthoogte en dan gaan ze omhoog en lopen ze bovenaan de muur :roll:
 

Vollenhove

  • #14
LLara schreef:
Is dat niet te klein dan ? ik weet niet hoeveel water er nog uit die leidingen kan komen.... :oops:
Dan wordt het een langdurig klusje: water eruit laten lopen in het bakje door een koppeling los te draaien en als het bakje vol is de koppeling weer vastdraaien; bakje legen enzovoorts.
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #15
Neem een grote plastic zak,om af te tappen..
 

LLara

  • #16
Heb er vannacht eens over liggen denken, ga eens proberen zo een drie rings kinderbadje op te blazen en kijken of ik deze enigszins onder/achter de leiding kan duwen :roll: als het is gelukt laat ik het wel weten dan is het misschien ook een tip voor anderen met hetzelfde probleem..

Groetjes LLara
:D
 

Fiesiekus

  • #17
Houd er wel rekening mee dat het erg vies/zwart water is dat eruit komt.
 

LLara

  • #18
Vor mij maakt dat niet zo uit mocht het met het kinderbadje lukken.. maar iig bedankt voor het advies

" kleine'' is alweer 9 en maakt geen gebruik meer van het bad :lol:
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #19
LLara, lijkt me een mooie oplossing. :prima:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu