Moederhaard doet raar

Dayenne

  • #1
Ik heb een 24 jaar oude moederhaard. Heeft de afgelopen maand al veel gedoe gegeven omdat de thermokoppel niet goed was. Toen ie eenmaal vervangen was, was het oké. Totdat men het nodig vond om er groot onderhoud op los te laten. De kachel viel telkens uit. Weer iemand erbij en die verving het gasblok, maar daarna werd ie wel iets beter, maar niet helemaal. Hij blijft aan, dat is al heel wat en ook wel fijn in deze koude dagen, maar bij het aanslaan en uitslaan blijft ie heel lang nog 'ploppen'. Hij gaat niet helemaal uit (of aan) tot waakvlam. Kan zo een half uur aanhouden, zeker op een lage tgermosstaat stand. Ik heb de storingsdienst er weer voor gebeld en die hielden het er op dat ik dan maar handmatig moest aanzetten en uitzetten. Tja daar heb ik geen thermostaat voor natuurlijk. Iemand een idee wat het is?
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
Heeft u een site gasblok?

Dat ploppen kan gemaakt worden door de fijn afstelling van de thermostaat op het gasblok te verstellen.
 

Klorissa

  • #3
Installateur terug laten komen is het beste tenslotte heeft hij er een ander gasblok ingezet en je niet laten afschepen zo hoort het niet
 

Vollenhove

  • #4
Hallo,

Laat de installateur de kleinstand even afstellen want die staat nu te laag.

Mvg Vollenhove
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu