Modulerende CV ketel met thermostaat

Marcarends

  • #1
Hallo,

We hebben zaterdag een Bosch HRCketel die modulerend is. Nu zat er geen modulerende thermostaat bij. Kan je aan een Bosch ketel ook een modulerende thermostaat van Honeywell hangen? Ik bedoel, communiceert dat wel goed met elkaar? Moet er bijvoorbeeld niet een Bosch termostaat bij?
Alvast bedankt voor de hulp,

Groeten,

Marc
 

Fiesiekus

  • #2
Kan; je moet even op de Honeywell-site kijken. Daar staan veel tabellen welke thermostaat met welke ketel een modulerende combinatie is.
 

Xr8

  • #3
Kijk of de ketel geschikt is voor het OPEN THERM protocol. Zoja dan kan er een honeywell chronotherm modulation op aangesloten worden.

Vaak hebben fabrikanten ook eigen thermostaten. Deze verdienen vaak de aanbeveling omdat ze specifiek voor hun eigen merk ketel zijn geprogrammeerd en daarmee de best mogelijke resultaten worden gehaald.

De honeywell thermostaten zijn universeel, maar werken prima.

Succes.
 

Marcarends

  • #4
Hallo,

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb inmiddels in het Bosch boekje dat onze ketel geschikt is voor opentherm. Ook heb ik de tabellen gevonden op de Honeywell site. Op de Bosch site kan ik geen modulerende thermostaten vinden dus het wordt dan toch maar 1 van Honeywell (chronoterm modulation). Ik ga nu ff uitzoeken of het allemaal past, want ik lees allemaal enge dingen over O en T klemmen op de ketel en Opentherm interface OTM1 die je weer appart er bij moet kopen.

Ik laat wel ff weten wanneer en hoe het gelukt is.

Marc
 

Marcarends

  • #5
Hallo,

Gister had ik een meeltje gestuurd naar Bosch over de modulerende thermostaat. Volgens Bosch moet ik een van hun nemen omdat die van Honeywell niet kunnen, enfin, ik heb mijn meeltje en het antwoord van Bosch hieronder geplaatst. Graag jullie reacitie :)
Groeten, Marc


Verzonden: dinsdag 7 april 2009 22:03
Aan: Bosch TT Info
Onderwerp: Bosch 24 HRC


Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben onlangs de Bosch 24HRC gaswandketel laten installeren. We hebben nu als thermostaat een honeywell chronoterm III. Nu wil ik graag deze vervangen door een modulerende thermostaat. Ik kan niet op de Bosch site zien dat jullie die verkopen dus wou ik graag de honeywell chronoterm T8851MOD-NL kopen. Nu lees ik op jullie site dat deze thermostaat toepasbaar op de klemmen O en T die je appart kan bestellen want die zitten op de Opentherm interface OTM1.
Nu is mijn vraag of dit echt nodig is want zit dit misschien al op de 24HRC ketel? Er zit nu immers ook een Chronoterm aan gekoppeld en dat geeft geen problemen. Als ik die wil bestellen waar kan ik dat dan doen? En waarom kan ik geen Bosch modulerende thermostaat vinden op jullie site? Maakt Bsoch die niet?

Alvast bedankt voor u antwoord,

Vriendelijke groeten,

Marc Arends

//////////////////////ANTWOORD//////////////////////////////////

Geachte heer Arends,

Als het goed is heeft u een Bosch Compact HRC24.
Dit toestel bevat geen OTM 1 module dus ook geen O T klem
Hier past alleen onze modulerende thermostaten op,de Bosch FR10 of de FR 100. (op het oranje blokje)
De FR10 is een simpele hoog laag thermostaat,de FR100 een klok thermostaat.(zie bijlagen)
Andere modulerende thermostaten kunnen niet worden aangeloten.
Aan/uit thermostaten (zoals uw chronotherm III)kunnnen wel toegepast. (op het groene blokje)


Hopende U genoeg te hebben geinformeerd,
Met vriendelijke groet,
Service Coördinator
 

Service

  • #6
Zoek naar 'Regelapparatuur'.
Dan zie je je thermostaten. Succes.

P.s. persoonlijke voorkeur: kies altijd de thermostaat die de ketelfabrikant ervoor gemaakt heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu