Mijn diesel wil stilvallen, retourklep stuk?

Sjarel

  • #1
Alsof hij geen mazout meer krijgt. Ik heb er een jongere dieselpomp opgezet. En deze heeft ook die kuren(pech).
Bij gereden te hebben en dan stationair krijgt hij zijn kuren, daalt in toerental alsof er lucht inzit. En toch zie ik geen luchtbelletjes bij extra gasgeven waardoor hij weer normaal gaat doen. Tankstop heeft al een gaatje voor beluchting, helpt niet.
Die ontluchtingsbalg krijg ik niet hard gepompt. Oftewel werkt het klepje erin niet meer of is er vacuum door deels verstopte leiding. Daar is ook nogdie dieselbacterie die op de grens met water ontstaat. Omdat je leiding onder de auto zit kan er water zitten op dit laagste punt.
Al 1 jaar erger ik mij rot. Met een 20 j oude Renault diesel ben je niet meer welkom in de garage(export of vernietiging)
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik wil je hier niet weg hebben en misschien is er een lezer die jouw van dienst kan zijn maar ik denk dat dit een betere site is voor je.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3

De Bob

  • #4
Een andere garage zoeken die u wel op een normale kan helpen.

20 jaar valt nog mee, ik kan ze ouder en worden gewoon gerepareerd.
 

Sjarel

  • #5
Dank, ik dit topic copy paste gedaan bij Problemcar. Denkelijk kan mijn brevet Autotechnieken DTL erkend door't Vlaams Gewest mij beschermen tegen die gehaaiden.
Oplossing laat ik nog wel weten indien er vraag naar is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu