Miele wasmachine W362 lekt

Wimpy

  • #1
Onze 5 jaar oude Miele wasmachine W362 lekt sinds kort.

Ik heb het hele manchet nagekeken, maar deze ziet er nog helemaal goed uit. Het water komt er toch onder langs de deur uit (ik kan niet zien waar), op het moment dat er nieuw water ingepompt wordt.

Betekent dit dat het probleem echt door het manchet veroorzaakt moet worden?
Vraag 2 is dan: kan ik dit zelf, en is daar een gebruiksaanwijzing bij nodig?
En waar kan ik deze dan het beste bestellen?
 

Pandje

  • #2
Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de deur. Dit is handig op te lossen:
Haal de veer die om het manchet zit los.
Haal de 2 bouten los die achter het scharnier zitten van de deur.
Pak de gehele deur eruit.
Er zit een groen kapje aan de achterkant van het scharnier, deze verwijderen en alles weer terug plaatsen.
 

Wimpy

  • #3
Ik heb de deur er nu af, bedoel je met het groene kapje het grijsgroene plaatje tussen het deurscharnier en de wasmachine? Dat is een soort "pakking" van een millimeter dik, zou dat de oplossing moeten zijn? Ik kan het me haast niet voorstellen, maar ik ga het straks proberen. Ik laat het resultaat nog weten.
 

Wimpy

  • #4
Helaas, dat hielp niet.
Maar ik ben er nu wel achter dat er een beetje ("verende") speling zit bij het deurslot: als ik de deur iets harder aanduw terwijl het spoelwater erin wordt gepompt, lekt er geen water langs de deur!
Met andere woorden: kan ik ergens iets stellen waardoor de deur iets verder/dieper aansluit?

En nog een vraag: is er een handigheidje waarmee ik de ijzeren ring met veertje over de manchetring geschoven krijg? Wat een frustrerend karweitje!
 

Co de Witgoedman

  • #5
Forceer de deur een klein beetje door de bovenkant weg te trekken en de onderkant aan te duwen.

Monteer de verwijderde onderdelen terug!
 

Wimpy

  • #6
Dankjewel Co, ik ga het direct proberen.
Ik heb inmiddels het groengrijze plaatje teruggeplaatst, ik zit alleen te wurmen met de ijzeren ring (voorzien van een vast veertje), die krijg ik niet over de manchetring geschoven :(
 

Co de Witgoedman

  • #7
Leg de trekban zoveel mogelijk om de manchet, neem een schroevendraaien , stop deze in het oog van de veer en span deze op.

Door de veer op te spannen ontstaat er ruimte om deze in de rand van de manchet te doen.
 

Wimpy

  • #8
Ik heb met vrouw en zoonlief staan trekken en duwen, en uiteindelijk is het gelukt!
De deur zoals je zei licht gebogen (boven trekken, onder duwen), hij staat nu ietsje omhoog. Ik moet 'm bij het sluiten iets omlaag duwen om 'm in het slot te laten vallen. Maar het helpt! Tijdens het spoelen komt er geen drupje meer onder de deur uit!

Allen (met name Co voor de winnende tip :idea: ) hartelijk dank voor de hulp!
 

Co de Witgoedman

  • #9
Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu