Miele wasmachine Novotronic 9314 spoelen 1-2 ledje knippert

Marcohovius

  • #1
Een goeie middag

Ik heb een Miele wasmachine waar ik een probleem mee heb:

Ten eerste is de wasmachine heel erg heet geworden zo heet dat mijn zeepbakje verwormt is door de hitte. Na deze storing heb ik de temparatuur voeler doorgemeten (14Kohm)maar daar is niets mis mee, ook geen draadbreuk naar de print.

Daarna draaide de machine weer volledig en hebben we zo'n 10 wassen gedraaid, alleen nu neem de machine water en doet vervolgens niets er gaat een ledje knipperen bij spoelen 1-2.

Ik heb dit forum al zoveel als mogelijk uitgeplozen en diverse dingen geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

Is er misschien iemand die weet wat deze foutmelding inhoud en waar ik het moet zoeken, als ik het verwarmings element doormeet meet ik een waarde van 20 Ohm.
 

Co de Witgoedman

  • #2
Controleert u eens de koolborstels van de motor, deze zijn vermoedelijk versleten.
 

Marcohovius

  • #3
Wauw wat een snelle reactie geweldig!!

De koolborstel heb ik net gecontroleerd kom net uit de machine gekropen en deze zijn nog zeker 2 cm lang, ik heb ook de bedrading van de print naar de motor doorgemeten en kan ook niets vinden wat lijkt op een breuk.

Wat ik net nog niet vermeld heb is dat mijn deur ook niet meer electrisch open gaat dit moet ik met de hand doen misschien zegt dit iets mee over de problemen.

Groetjes
 

Co de Witgoedman

  • #4
In dat geval lijkt het er sterk op dat de EL print, deze zit onder in de deur, defect zal zijn.
 

Marcohovius

  • #5
Tja daar was ik al bang voor dat zal wel een peper dure reparatie worden.
Nou ja in iedergeval bedankt voor de reactie en overigens helemaal top dit forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu