Miele wasmachine maakt ratelend/zoemend

Jurre Laenen

  • #1
Hallo

Vandaag heb ik de schokdempers, koolstofborstels, riem, wisselrelais en zekering van onze miele w963 vervangen. Nu dat de machine weer helemaal in elkaar zit maakt deze een ratelend/zoemend geluid tijdens het draaien, hij doet dit ook maar in 1 richting. Nu is mijn vraag of dit kwaad kan en wat het zou kunnen zijn en als er iets zou vervangen moeten worden, is het dat dan nog waard

Mvg
Jurre
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Kijk het een paar dagen aan, waarschijnlijk komt het geluid van de nieuwe koolborstels, die moeten nog inlopen.
 

Jurre Laenen

  • #3
Dus het kan geen kwaad want ik heb ook al gelezen over mensen waarbij de stator vonkte en daardoor de motor stuk ging.

Jurre
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Een stator (veld) vonkt niet, u zult de rotor (anker) bedoelen.
Als de rotor vonkt is er sprake van een defecte collector, te korte koolborstels en/of kortsluiting.
Na een paar wasjes weet u of alles wel of niet goed is.
 

Rusako

  • #5
Koolborstels wel weer goed er in gezet?
 

Jurre Laenen

  • #6
Ik zal dit eens nakijken maar hoe zie je juist of de koolstofborstels juist zitten.

Ook bedankt voor de reacties.
Jurre
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
De schuine kant moet vlak op de collector zitten, als ze verkeerd om zitten komt alleen de punt op de collector.
Ik dacht trouwens dat deze maar op 1 manier geplaatst kunnen worden.
 

Jurre Laenen

  • #8
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb de wasmachine net weer opengedaan en blijkbaar als je borstelbrug nog maar een beetje scheef zit gaat die dat geluid maken.
Het probleem is weer opgelost.

Jurre
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu