Miele W820 was is nog nat, en niet goed gespoeld

Gloster

  • #1
Beste,

Bij mijn miele wasautomaat, komt de was nog nat uit, en hij lijkt ook niet goed gespoeld.
Ik heb ook de indruk dat, wanneer hij water pakt, het water niet hard genoeg loopt.
Er blijft ook zeep achter in het zeepbakje.
De wasbeurt is ook veel sneller gedaan.
Ik heb de filter gereinigd (zat muntje in) geen resultaat.
Uit de afvoerslang komt wel water bij verpompen, maar k weet ook niet of dit harder moet spuiten.
Bij zwieren lijkt het of ie er aan begint, en dan naar einde prog gaat.
heeft er nog iemand tips?

Dank
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Controleer de koolborstels, als ze minder dan 15 mm lang zijn deze vervangen.
 

Hillegommer

  • #3
Ik had een soortgelijk probleem met mijn miele. Was niet droog na centrifugeren, zeepresten in de kleding en regelmatig brandende överdoserig" op het bedieningspaneel.
Ik ben begonnen met de rubberslangen schoonmaken waar ik van boven bij kon: trommelontluchting, slangetje van zeepbak naar bovenzijde deur manchet. Ook de ruimte waar het zeepbakje in gaat zat vol met silecone-achtige zeepresten. Toen dat niet hielp heb ik de linkerzijkant los gemaakt. Daar lopen ook nog 2 slangen. Eentje vanaf de afvoer naar een y-stukje op de trommelzeeptoevoer en eentje vanaf het afvoerpomphuis naar dat zelfde y-stukje. Zonder uitzondering kwam overal dezelfde silecone-gel achtige troep uit.
Ook op advies van een forumlid de afvoerpomp gecheckt door de machine leeg te laten pompen in een emmer. Omdat ik dit met heet water deed kwam ook hier erg veel zeepresidu bij mee. Ik heb dit een keer of 6 gedaan voordat het afvoerwater schoon bleef.
Tot nog toe werkt de miele weer naar behoren. Mocht dit niet blijken te helpen kun je altijd nog onderdelen gaan vervangen.
 

Gloster

  • #4
Heren,
alvast bedankt voor de snelle reactie.
Ik ga morgen dit alles eens nakijken.
 

Gloster

  • #5
Darmen zijn allemaal proper. Geen resultaat.
Koolborstels zijn besteld.
Hopen dat het dan opgelost is.

grts
 

Gloster

  • #6
Koolborstels vervangen maar geen resultaat.
Aan de darm van de pomp naar zeepbakje (ontluchting pomp?) zat in een hoekstukje in het zeepbakje een hoop troep. dit vrijgemaakt.
Dan heeft de machine 2 beurten goed gewerkt.
euforie !!
Gisteren pakte ze heel traag water (bij programma zonder voorwas)
de waterstroming kreeg zelfs vloeibaar wasmiddel niet mee uit het zeepbakje.
Magneetventiel kreeg 220V. Deze eens gedemonteerd, lijken niet verstropt. (moet wel hard blazen na eerst 220V op spoel te zetten).
Alles terug gemonteerd.
Nu neemt ie terug veel water, maar spoelt en centrifugeert hij niet.

heeft nog iemand een tip?

grts
 

Johnie

  • #7
Inlaatventiel stuk
probeer eens te beginnen met voorwas pakt hij dan goed water
dan een keer met hoofdwas kun je de ventielen controleren
 

Gloster

  • #8
Inlaatventiel vervangen.
Alles werkt weer normaal . :P
Bedankt voor de tips allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu