Miele W697 zeepbak stroomt over bij inname wasverzachter

Handig baasje

  • #1
Bij deze machine stroomt er water over de voorzijde van de machine uit de zeepbak bij waterinname tijdens de 3e spoelgang (wasverzachterbakje stroomt over)

Zeepbak uitgebouwd en gereinigd, alle slangen losgehad en gereinigd, ontluchtingventiel in zeekbakbehuizing gereingd, kuipslang en ontluchtingslang onderzocht op verstopping, vlotter in wasverzachterbak gereinigd, niets te vinden.....

Als ik de waterkraan weinig openzet, stroomt de bak niet over

Zit er een begrenzing in het inlaatventiel die defect is?
Het is een drieweg inlaatventiel, 3x12 liter

Ra Ra, wie herkent dit?
 

Johnie

  • #2
Kijk eens aan de onderkant van de zeepbak in de midden daar zit een sleuf zit die niet verstopt
 

Johnie

  • #3
Heb je er een ander inlaatventiel in gezet soms 3*12liter kan niet
 

Handig baasje

  • #4
Ik twijfel of het 3x12 ltr is....
Wat ik wel gedaan heb is het ventiel van voorwas en hoofdwas omdraaien, omdat 1 ventiel kapot was en voorwas niet gebruikt wordt (slang + bedrading omgedraaid)
Daarom heb ik gecontroleerd of de drie ventielen dezelfde doorlaat hebben, mag dus niks uitmaken
Slangetjes zitten ook niet verkeerd, omdat bij de 3e spoelgang het wasverzachterbakje volloopt
Die sleuf is ook open, de hele bak aan alle kanten met heet water doorgespoeld, je kan er overal doorheen kijken

Je ziet echt het bakje vollopen, vervolgens gaat ie hevelen, maar niet genoeg, er komt te snel te veel water binnen

Toch inlaat ventiel?
 

Tommy-ON3TD

  • #5
Ook het klepje van de wasverzachter gehaald zodat het buisje wat voor "hevelende vaten" zorgt ook mooi is ?

Meestal zit dat verstopt.
 

Handig baasje

  • #6
Ja, ik heb de zeepbak op z'n kop onder de hete kraan gehad, loopt er mooi doorheen
Ook het "hoedje" zelf is mooi schoon

Zou het misschien met de ontluchting van de zeepbak te maken hebben, het ventieltje naar de afvoer is schoongemaakt, als de machine stopt met pompen hoor je echt zo'n slurpend geluid uit die zeepbak komen, je ziet dan het waterniveau in de staande buis naar de afvoerslang zakken

Nogmaals, als je de watertoevoer (kraan) knijpt, gaat het goed
 

Johnie

  • #7
Je kan de ventielen niet zo maar omdraaien
zet er een nieuw in en sluit hem weer orgineel aan dan
werkt het weer
je vertelt dit pas op het laatst
 

Handig baasje

  • #8
Ik vertel het pas nu omdat het een tijdje goed gewerkt heeft
Ik heb overigens alleen 1 en 2 omgedraaid, slang + bedrading, nr 3 (wasverzachter) niet
Ik ga er van uit dat de ventielen alledrie hetzelfde zijn omdat er 3 x ? liter/min op staat, lijkt mij daarom 3x hetzelfde

Maar je hebt gelijk, het blijft over als enige mogelijkheid, pas als ik dit vernieuwd heb weet ik het zeker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu