Miele W455 wasmachine lekt bij zeepbak

Marcelnl

  • #1
Heb gezocht maar vindt helemaal niets over specifiek deze machine, kreeg hem eerst al niet gedemonteerd toen ik eerst vermoedde dat de pomp lekte (zijpaneel zit op een voor mij onduidelijke manier vast aan onderkant en voorzijde).

Heb uiteindelijk de kaas die zich achter en onder de zeepbak had gevormd verwijderd en daarmee is de lekkage een stuk minder erg.

De machine lekt nu uit de zeepbakopening bij het nemen van veel water, vooralsnog lijkt het niet uit te maken of dat het warme of koude water is. Bij het nemen van water voor wasverzachter gebeurt het niet, en als ik de zeepbak verwijder zie ik het waterpeil stijgen om dan met luid geborrel leeg te lopen (te laat).

Het lijkt er dus mi op dat de leiding naar de trommel en/of een evt ontluchting verstopt zijn maar ik durf er niet zomaar een ontstoppingsveer in te steken in de vrees een ventiel oid tegen te komen.....een evt. ontluchtingskanaal heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Heb nu enkele malen een hete soda-oplossing in het zeepbakje gegoten in de hoop de (naar ik aanneem) verstopping op te lossen, maar tevergeefs, wie weet raad? (of hoe ik eea kan demonteren zodat ik erbij kan).
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De slang van de zeepbak naar de kuip is waarschijnlijk vervuild met wasmiddel, maak de slang goed schoon.
Verwijderen van de slang is hierbij nodig, geen veer of andere zaken in de slang steken, hij kan daardoor lek raken.
 

Marcelnl

  • #3
Zover bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden, nu ben ik alleen nog zoekend naar de manier om de slang schoon te maken....

Is er ergens een explosietekening van deze wasmachine te vinden? Ik kan nergens een tekening vinden (het schema heb ik wel want dat zat in de machine).

Zou een zachte flessenrager wat zijn om die slang zonder demontage schoon te maken?
 

Tommy-ON3TD

  • #4
Negatief...

Voorpaneel losmaken
Deksel losmaken
Zijpaneel links losmaken
Zwarte darm verwijderen en uitkuisen
Plastic Y kopelling ook controleren

terug monteren in omgekeerde volgorde
 

Marcelnl

  • #5
Bedankt zover!, kun je me svp vertellen HOE ik het linker zijpaneel loskrijg.....
 

Tommy-ON3TD

  • #6
Voorpaneel eraf halen :
Manchet losmaken.
2 schroefjes onderaan losmaken (buitenste).
Deurslot losmaken
Bout onder de manchet losmaken.
Vloeken dat je het voorpaneel op je vingers kreeg.

Zijpaneel zit vast met schroeven bovenaan, vooraan en achteraan.

Grts
Tommy
 

Marcelnl

  • #7
Bedankt!

scheelt een pak vloeken, dan neem ik voor lief dat ik het paneel op mijn vingers krijg :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu