Miele w2203

Paulmooren

  • #1
Hallo ik heb deze miele gekocht maar vraag me af of het wijs was. ik wist natuurlijk dat hij niet helemaal ok is

ik heb gewassen op 95 graden 1200 toeren
hij start op 1.41 minuten. maar stond na 5 minuten ineens op 1 uur, op 60 minuten. daarna doorloopt hij het hele uur.
spoelen en de rest vanaf 26 min. wordt goed warm. de rest lijkt ok

bovendien zit er een lichte tik gelijklopend aan het draaien van de trommel
die niet normaal lijkt (ik heb een geluidsopname)

ik heb het bovenblad er af gehaald tijdens de beurt maar zie niks bijzonders, behalve dat de trommel fors danst, wat me ook misschien normaal lijkt.
BVD
 

Prutslutser

  • #2
Ik hoop voor u dat het niet een kapot anker is...
 

Paulmooren

  • #3
Is dat niet te repareren?
en hoe kom ik daar achter?
dank
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Prutslutser schreef:
Ik hoop voor u dat het niet een kapot anker is...
Het anker waarvan?

Misschien bedoel je van de klok?
 

Prutslutser

  • #5
Van de motor.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #6
Lijkt me erg onwaarschijnlijk, want:
Paulmooren schreef:
bovendien zit er een lichte tik gelijklopend aan het draaien van de trommel
Indien het anker van de motor defect is, zou er geen tik per omwenteling van de trommel te horen zijn, maar een heleboel tikken, want de overbrenging vertraagt de verhouding motor-trommel enorm!

Zo'n opmerking uit het wilde weg, terwijl je er zelf geen verstand van hebt, heeft weinig nut. Integendeel, je zet de vraagsteller op het verkeerde spoor. Hij zal maar alleen vanwegeje opmerking een nieuwe machine kopen, terwijl er eigenlijk iets heel anders aan de hand was.

Zelf zou ik, voor wat betreft dat tikken, eerder denken aan een voorwerp tussen trommel en kuip. Bijv. een BH-beugel. Als de trommel erg danst zou er ook spreake kunnen zijn van een gebroken trommelkruis en/of slechte schokdempers.

Dat is echer aan de hand van de beschrijving (in elk geval voor mij) moeilijk te bepalen.
 

Rusako

  • #7
Haal even de v-snaar eraf dan weet je het of de motor of de trommel!!! :lol:
 

Paulmooren

  • #8
Ik heb even goed geluisterd naar de tik
als ik handmatig de trommel draai hoor ik per trommelronde 10 lichte tikken.
zijn er nog andere meedraaiende componenten behalve de motor?

ik heb alleen nog maar het bovenblad er af gehad.
 

Rusako

  • #9
Als U er zeker van bent dat het de trommel is dan zit er toch iets in wat niet thuis hoort!! loopt alleen de motor mee (JA)
Nu uit vogelen waar het zit!(Waarschijnlijk bij het element)
 

Paulmooren

  • #10
Ik ben niet zekert dat het de trommel is omdat ik veel meer (gelijksoortige) tikken hoor dan 1 per ronde. ik denk misschien toch aan de motor omdat die waarschijnlijk 10 zoveel omwentelingen maakt. althans dat zegt mijn lekenverstand.
ik denk dat ik idd de v snaar eraf haal om zeker te weten dat het niet de trommel is, of misschien toch..

is dat moeilijjk?
achterkant eraf halen denk ik? en heb ikspeciale tools nodig?

BVD
 

Rusako

  • #11
Achterwand zal wel niet lukken,bovenblad eraf en de snaar er af laten lopen stroom eraf !!!! en( PASOP MET UW VINGERS)
 

Paulmooren

  • #12
Ok dank je ik heb hem eraf.
het is niet de trommel. die loopt netjes en vrij en zonder tik
dan moet het dus de motor zijn? of is er een andere optie wat een tik veroorzaakt?
 

Rusako

  • #13
Nee dan zit het bij de motor deze even er onderuit halen om beter te bekijken wat er mee aan de hand is!Denk zelf dat de lamellen los zijn gekomen van het anker!( dan is 1 van de koolborstels op of een stuk kleiner!geworden.)
 

Paulmooren

  • #14
Ok
ik moet dan het achterblad wegnemen denk ik.
dat lijkt me goed te doen. electronica los, schroeven eruit.
maar hoe moet de watertoevoer in de machine los? korte grijze slangetje er af trekken??
 

Rusako

  • #15
NEEEE vanaf de voor kant!voorpaneel ervoor heen ( manchet los dan bout in de deur los onder-paneel plint verwijderen 2 buitenkant schroeven los draaien deurslot 2 schroeven en heel voorzichtig de voorzijde los halen zo kunt U ook meteen de zijkant los schroeven dan komt U makkelijk bij de motor!
 

Paulmooren

  • #16
Oo ja beter
daar staat wel een filmpje van op youtube, dank je wel voor de tip

waar moet ik kijken aan de motor voor de lamellen en koolborstels? of zie ik dat vanzelf?
 

Dsterk

  • #17
Ik mis even iets:
waarom wil je dat hele ding uit elkaar halen?
Je beschrijving verteld me niet echt eeen probleem:
1. de tijd loopt in een deel van het programma sneller terug dan de werkelijke tijd: dit kan heel nromaal zijn, veel wasmachiens passen hun programmaduur aan aan de hoeveelheid was in de machine, de daarmee (ook op het wasgoed aangepaste waterhoeveelheid) samenhangende duur van het opwarmen van het water.
Ik lees nergens dat de machine niet goed centrifugeert.
Heb je een link naar die audio-opname? ik kan hem niet zien, kan zijn omdat ik een tekst-browser gebruik maar zou je er een link naar kunnen plaatsen?
Het tikken van een motor kan veel redenen hebben, hierboven al genoemd. Maar zolang de machine goed draait en centrifugeert is er geen rede om onderdelen te vervangen. als 1 van de koorborstels overmatig wegsliijt kan je die altijd nog vervangen zodra hij op is.
 

Rusako

  • #18
Als dat zo is dan is je motor gewoon stuk! hij kan alles op dat moment nog doen Maar als hij ratelt is of kan er wat mee zijn!dan kan je beter even er na kijken.
 

Paulmooren

  • #19
Dank jullie wel
tja ja klopt. de man die hem verkocht zei dat ie heel snel naar spoelen overgaing, dus ik heb het gekocht met het idee dat ie niet ok was.
maar inderdaad ik heb 1 keer gewassen en ondanks de tik, lijkt alles ok. Die tijdsindicator schijnt normaal te werken.
ik denk dat ik het gewoon in gebruik neem en misschien wordt het erger en kan ik altijd weer s langs komen bij jullie
Ik heb een geluidsopname met daarop:
-tijdens was
-van 1200 naar 0 toeren
-1200 constant
 

Paulmooren

  • #20
..ok maar de v snaar is er af die krijg ik er natuurlijk nevernoiitniet weer om de motor. !?
moet ie toch uit elkaar?
welke zijkant kan ik het makkelijkst demonteren?
of hebben jullie een truc?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu