Miele novotronic W3756 afvoer knippert en gaat in storing

Collinh

  • #1
DE miele W3756 zoemer klink en het controlelampje water afvoer knippert. In de display verschijnt "- - -"

Wanneer ik de wasmachine aanzet neemt hij water maar na ca. 1 min. verschijnt het bovenstaande probleem.

Het filter heb ik schoongemaakt en het motortje heb ik draait, en er zit geen water op de bodem.

Zou er een verstopping zitten en zo ja waar zou deze kunnen zijn. Of moet ik de machine open maken.
 

DSR9500

  • #2
Komt er wel water uit de afvoerslang ?
 

Collinh

  • #3
Ja er komt water, hoe weet ik dat doordat ik water hoor in de trommel.

Het vreemde is hij pakt water waarna hij even "wacht" om de volgende hoeveelheid water te nemen maar dan gaat deze in storing.

Ik heb vandaag hem open gemaakt en ik heb een inlaatventiel Enkel recht 3/4 onderdeel nr:4971731

Ik heb deze uit de machine gehaald en hier direct 220V opgezet. Het motortje hoor je lopen alleen ik hoor geen klik.

Ik heb enkele keren er in geblazen om te kijken of de klep open ging. Na enkele keren blazen kreeg lucht aan de ander kant.

Ik heb hem vervolgens opnieuw ingebouwd en de wasmachine aangezet. Deze keer kreeg geen storing dus ik dacht probleem is gevonden, echter bij het afpompen kreeg ik dezelfde probleem.

Dus ik vermoed dat het klepje de oorzaak is en heb daarom een nieuwe besteld.

 

Collinh

  • #4
Vandaag eindelijk het klepje binnen gemonteerd maar helaas hij blijft in storing gaan
 

Collinh

  • #5
Omdat de machine nu helemaal niets meer doet heb ik de printplaat vervangen (gereviseerd), helaas. Wanneer ik echter de machine op pompen zet doet hij het maar krijg ik nog steeds storing geluid.

Gaat het erna uit zien dat ik een andere machine moet aanschaffen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Ik weet niet of er een bodemplaat in deze machine zit, kijk daar even naar want het doet me denken aan een lekkage waardoor de beveiliging op de bodemplaat geactiveerd wordt.
 

Collinh

  • #7
Nee deze heeft geen bodemplaat.
Ik heb ondertussen nieuwe koolborstels geplaatst maar helaas geen resultaat.

Omdat het al een oud beestje is hebben we besloten afscheid te nemen.

Helaas is het probleem dus niet opgelost. Voor degene wat ik allemaal heb gedaan:
Nieuwe inlaat water
printplaat vervangen type EL -150-D gereviseerde
Koolborstel vervangen.

Allen bedankt voor de hulp
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu