Miele novotronic T452 droogt niet meer

Petaahr

  • #1
De was blijft nat en het lampje bij einde knippert...
Deze droogkast is +15 jaar oud en zonder problemen gewerkt, kan iemand mij helpen?

Dank u
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2

Petaahr

  • #3
Bedankt voor de reactie, vanavond eens wat prutsen aan de machine :)
 

Johnie

  • #4
Petaahr
je doet de vuldeur open dan zet je de gaten van de binnetrommel
horizontaal daar zie je twee imbusbouten zitten in die gaten
kijk maar eens met een lamp
die draai je los kunnen er niet helemaal uit
dan draai je de 6 imbusbouten allemaal er uit wel de trommel stil laten staan niet met draaien
dan pak je de achterwand er af die leg je plat
dan heb je nog 4 7mm schroefjes draai je die plaat los
dan kun je de stekker van het element lospakken en het element verwijderen zal de eerste thermostaat wel stuk zijn 100 of 120 graden
staat er op
in bouwen in omgekeerde volgorde
succes er mee
groetjes
 

Proza

  • #5
Ooit (5 jaar terug) ook last van gehad (zie linkje: Miele wasdroger T452, "heeft een klap nodig") , zo ook nu weer sinds dit weekend. Toen had ik al de matrialen gekocht bij Miele, machine gedemonteerd en uiteindelijk alles laten zitten.

Na schoonmaken en monteren deed de droger het toen weer als vanounds. :lol:

Ik denk dat ik hem maar weer eens ga open maken om te zien of ik iets kan vinden dit keer.
 

Proza

  • #6
Proza schreef:
Ik denk dat ik hem maar weer eens ga open maken om te zien of ik iets kan vinden dit keer.
Vanmorgen de droger maar eens opengemaakt, schoonmaken is geen fix. Trof wel een sensor aan die mogelijk de boosdoener is, die volgens mij met de volgende naam als part te bestellen is "Thermostaat-vast (100 graden)".

Item is besteld en hoop hem morgen in huis te hebben. :lol:


 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #7
Je hebt het groots aangepakt, maar met de handleiding hierboven had je het element er met een kwartiertje uit kunnen hebben.
 

Proza

  • #8
Die heb ik niet gemist, maar de achterwand kan er echt niet af bij deze machine. Overigens had ik de boel binnen 10 minuten uit elkaar liggen :lol:
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #9
:prima:
 

Proza

  • #10
Proza schreef:
Item is besteld en hoop hem morgen in huis te hebben. :lol:
Jawel 24 uur later met bubbelenveloppe het onderdeel binnen vanuit Duitsland, ondanks alle barre weersomstandigheden van dit moment, Bedankt Miele en TNT post.

Betrof artikel 6671900 Thermostaat 60T01-5-1934 AD, voor € 29,99. Zojuist gemonteerd na de machine schoongemaakt te hebben. Machine draait weer en ben er erg blij mee. Kan de machine er uit 1994 weer een aantal jaartjes tegenaan.

Note: En zo zou een brandje in je machine zomaar kunnen beginnen, zie de plaatjes na complete demontage van Sensor.


 

Proza

  • #11
Kan het niet laten hier nog een plaatje, vond hem zelf wel erg mooi. Voor de rest is een rookmelder in een ruimte waar de droger of wasmachine staat geen overbodige luxe. :D

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu