Miele Koel-vries combinatie probleem

Niwesa

  • #1
Onze 3 jaar oude Miele koelvriescombinatie (KF 8462 S) geeft problemen.
Sinds kort zit de achterwand van koelkast vol met ijs. Ook lijkt het of alles veel kouder wordt. De temperatuurmeter geeft wel gewoon 4 graden aan. Het lijkt erop dat hij niet meer automatisch ontdooit.

Daarnaast heeft de vriezer ook een probleem. Als ik deze instel op -18 graden gaat hij naar die temperatuur toe. Echter na verloop van staat hij dan op -12 graden.

Je kunt beide apparaten wel in en uitschakelen en dan hoor je de motoren ook aanslaan.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
 

Henny

  • #2
Je kunt beide apparaten wel in en uitschakelen en dan hoor je de motoren ook aanslaan
Volgens mijn documentatie heeft deze koel/vriescombi slechts een compressor.

Slaat de compressor nog wel af of blijft deze continue draaien?
 

Niwesa

  • #3
Waarschijnlijk heb ik mij vergist en is het type 8862. Hij heeft twee motoren. Het bedieningspaneel bestaat ook uit twee gedeelten. Eén voor de koelkast en een voor de vriezer. De koelkast lijkt het nu weer normaal te doen, maar de vriezer blijft problemen geven. Als ik hem instel op -18 en superfrost gaat hij naar die -18 graden. Als ik superfrost dan uitschakel loopt weer op naar -11 graden. De beide motoren zijn zo stil dat ik niet kan horen of ze continu draaien of aan en uit gaan.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Neem eens contact op met miele en leg het probleem voor, zo'n apparaat hoort langer dan 3 jaar goed te functioneren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu