Miele droger Novotronic T565c geeft schok

A

Anonymous

Gast
  • #1
Onze Miele droger Novotronic T565c heeft het net na de vakantie begeven.
Gisteren draaide hij nog wel maar droogde niet meer. Toen we onze hand aan de achterzijde hielden kregen we een schok.
Vandaag heb ik hem toch weer aangezet en hij droogde weer. Na een kwartiertje begon hij te stinken en zei pang en de stop vloog er uit.
Na de stop weer aangezet te hebben blijkt hij nog wel te draaien.
Volgens een kennis zou het wel eens een condensator op de printplaat kunnen zijn.
Wie kan mij enig inzicht geven wat de kosten voor reparatie zullen zijn ???

Ik heb de handyman gebeld maar die gaf alleen maar aan dat hij alleen een prijs kon geven als ik zeker wist welk onderdeel ik moest hebben.

Anoek
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Staat de machine op een ongeaard stopcontact??? zoals je heb ondervonden is dit dus erg onveilig. Voor de rest kan ik je zo niet zeggen wat er loos is, wat doet hij, wat doet hij niet. Anders kan je beter een monteur laten komen. Handyman is alleen maar een onderdelenleverancier, heeft verder ( over het algemeen) geen verstand van reparaties
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Hij staat op een geaard stopcontact (speciale wasmachine/droger schakelaar officieel geinstalleerd). Vandaag deed hij dus weer alles totdat de stoppen doorsloegen (en stinken) ik las verder op deze site dat de pakking van de condensator vervuild zouden kunnen zijn ??? Ik heb geen technische tekening bij de machine gekregen en we hebben geen idee hoe en waar we hem open krijgen. Zou dit het kunen zijn. Verder hebben we alles (incl condensatorbak) gisteren schoongemaakt. Monteur is inmiddels wel gebeld maar die kan eind van de week pas komen kijken en moet dan de onderdelen nog bestellen. Zouden het fijn vinden als we het eerder voor elkaar hadden.
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Het in een geaard stopcontact zitten zegt lang niet altijd met zekerheid dat de machine inderdaad geaard is! Het komt voor dat de aarde slecht verbonden is in de route tussen meterkast en stopcontact. Het komt voor dat de aardaansluiting in de machine los zit (gebeurt zelden) En het ergste: het komt (helaas) voor dat iemand ergens een geaard stopcontact op zet, tewijl daarin helemaal geen aarde (geel/groene draad) aangesloten is! Je zou een kennis die om kan gaan met een ohm-meter kunnen vragen of hij (na uitschakelen van de groep) even mbv een lange draad de aarde kan meten tov een stopcontact in de keuken en/of tov een waterleiding. Zit daartussen geen verbinding dan is er echt iets niet goed! Overigens stel ik me voor dat de onstoorconensator defect is, dat zou verklaren waarom na het vervangen van die stop alles weer gewoon werkt. Zo'n onstoorcondensator is op zich het duurste element niet...
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
Hebt geduld en wacht op de monteur
 
A

Anonymous

Gast
  • #6
Er is dus een monteur geweest maar omdat de machine het na het doorslaan van de stop afgelopen week toch weer is gaan doen is hij zonder iets te doen vertrokken. Hij had het over eventueel vervangen van thermostaten (2) maar omdat hij het weer doet kon hij hem niet doormeten.

Moet nu eerst weer afwachten wat er gebeurd.
 
A

Anonymous

Gast
  • #7
Anoek, hoe staat het met die aarding? Is dat gecontroleerd? Want als jij spanning op de buitenkant van de machine hebt gevoeld, klopt er toch echt iets niet! Of was het alleen maar een schok van statische elektriciteit die je hebt gevoeld en in verband hebt gebracht met de storing aan je machine?
 
A

Anonymous

Gast
  • #8
De machine heeft dus al weer twee keer gedraaid. Van doorslaan is geen sprake meer en ik voel ook geen spanning meer aan de buitenkant. Niet meer stinken of iets. Lijkt wel een mens. Komende week komt een kennis hem toch nog even open maken en schoonmaken van binnen. Misschien is het wel stof geweest (vanbinnen) wat verbrand is ?? Ik blijf er overigens wel bij als hij draait want ik vind het maar een raar verhaal. Nu maar afwachten want een mens kan zich na enige tijd toch ook weer rot voelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu