MDF plaat ophangen aan muur

Willempy

  • #1
Ik heb een MDF 18 mm plaat van 160x80 beschilderd met magneetverf en deze wil ik aan de muur ophangen (niet vastschroeven). Daarvoor had ik bedacht om aan de achterzijde van de plaat 2 rekogen te schroeven, in de muur boor/schroef ik vervolgens 2 L-haakjes die in de rekogen vallen.

Nu vroeg ik mij af of deze constructie met dit aanzienlijke gewicht wel stevig genoeg is, en hoe dik de haken zouden moeten zijn die ik in de muur bevestig?
 

Bullseye

  • #2
Je kan ook door de plaat boren en het rechtstreeks in de muur bevestigen met pluggen
 

Willempy

  • #3
Dat wil ik nou net niet, zoals ik in de vraag aangaf, hij moet makkelijk weer te verwijderen zijn.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #4
Gebruik een stukje keukenkastjes rail
 

Willempy

  • #5
Een stuk keukenkastjesrail, hoe ziet dat er uit/hoe werkt dat dan?
 

Tiho

  • #6
Dat is een metalen profiel met een uitstekend deel aan de bovenkant waaraan je de kasten weer met speciale stellers kunt hangen.

Ik denk dat boertje bedoelt dat je de ene rechtop ( aan de muur ) en de ander op zijn kop monteert , dan kun je hem eraan hangen.
 

Techno tim

  • #7
Haaklatten?
= bijvoorbeeld strook hh 12 mm dik 12 cm breed ,deze over de lengte in het midden verstek doorzagen , één lat op de muur, verstek met de scherpe kant naar voren en naar boven , andere lat contra op de achterkant mdf plaat.
Onder of een lat van de zelfde dikte of twee rubber stootdopjes.
 

Willempy

  • #8
Bedankt Techno Tim! ik denk inderdaad dat dat de meest stevige oplossing is, beter dan haakjes. Ik ga er mee aan de slag!
 

Tiho

  • #9
Dat is hetzelfde, succes.
 

Techno tim

  • #10
Bijna het zelfde met verschil het ene is van metaal en het anderen van hout en dat is makelijker zelf te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu