Mdf panelen schilderen

Ronnie1971

  • #1
Beste
Ik heb hier een aantal grote mdf panelen die ik nu meerdere malen in de grondverf heb gezet.
Ik heb gisteren de van een plaat de binnenkant afgelakt met s...a gloss op terpetine basis.
Ik heb hier voor een progold lakroller voor gebruikt en nu valt het mij op dat hij niet mooi heeft gevloeid.(sinasappelig)
Ik heb het paneel staand geschilderd ivm stof.
Hoe kan ik een mooie gladde eindlaag verkrijgen.
Andere roller?
Verf verdunnen?
Ik hoor het graag van jullie

Mvg Ron
 

De Bob

  • #2
Heeft u het voldoende dik opgezet, zodat het de kans krijgt om te vloeien ?
 

Ronnie1971

  • #3
Volgens mij wel. Ik heb het niet met de kwast voor gezet want het zijn panelen van 1m bij ruim 2m.
Kan het zijn dat ik beter een andere roller kan nemen of de verf verdunnen?
Welke rollers raden jullie mij aan?
 

De Bob

  • #4
Viltroller.
 

Ronnie1971

  • #5
Ja progold viltroller
 

De Bob

  • #6
Elke verfroller laat een structuur achter, hoe gladder de ondergrond hoe strakker de laklaag wordt.

En niet te dun opzetten en niet blijven rollen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Met een goede viltroller of een mohair roller is vrijwel elk oppervlak perfect te schilderen.
Ik raad aan een goede kwaliteit viltroller te kopen.
 

Ronnie1971

  • #8
Is bovenstaande roller niet goed??
 

De Bob

  • #9
Ik had al geschreven viltroller, die u gebruikt is goed, maar een rol laat altijd een structuur achter, daar is nu eenmaal niets aan te doen, al kunt dat tot een minium beperkende door een gladde ondergrond en niet te dun opzetten, het moet kunnen vloeien.

Zomogelijk werken op kamer temperatuur.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Tussen goed en goed zit nogal verschil, ik raad geen merk aan of af maar geef nadrukkelijk aan dat ik een kwaliteitsroller zou kopen.
Trek uw eigen conclusies.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #11
Let met een voltroller wel goed op dat er geen pluizen in de verf komen. Haal een nieuwe roller herhaaldeijk langs sterk plakkend tape om dit te voorkomen. Nog beter is een gebruikte roller.

Overigens heb ik met Si**ens rubbol satura (akrylbasis zijdeglans) recent ook een MDF plaatje gelakt en dat ging met een goedkoop schuimrollertje van de bouwmarkt prima. Niet te dun en het vloeide mooi egaal uit.

En dat is ook nog eens aparte verf qua verwerking: als je het er op zet met een kwast of roller denk je dat je met Spa rood staat te lakken zoveel belletjes zitten er in. Maar na een paar minuten trekken die allemaal weg.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu