Marynen CMF 7400 wasmachine doet het niet meer

Aub.

  • #1
Zaterdag teruggekomen van de wintersport, wilden we de eerste was gaan draaien kwam er een 'plof' geluid uit de wasmachine en sloeg de stop eruit in de meterkast.
Stop weer goed gezet, maar wasmachine doet niets meer. Alleen gaat het groene lichtje nog branden dat er spanning op staat als je de aan/uit knop indrukt maar verder kan ik indrukken wat ik wil of draaien aan de knoppen, het haalt niets uit.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Zit er iets van een zekering in de wasmachine of zou het iets anders kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de tips!
 

Aub.

  • #2
Het is dus een Marijnen type CMF 7400 (stond ook in de titel, maar die valt op dit forum niet zo goed op. Heb geen idee waar ik het product nummer kan vinden, heb alleen nog niet onderop gekeken maar daar zullen ze toch wel niet zo'n typeplaatje hebben zitten?

Ik heb vanavond de bovenkant erafgehaald en heb denk ik het euvel al gevonden. Rechts bovenin zit een groene printplaat en 1 van de zilveren lijntjes is kapot en zwart gekoold. Er zitten ook wat schroeispetters tegen het plastic kapje dat er een centimeter of twee boven hing.
Deze printplaat lijkt onderdeel van een groter geheel waarin aan de voorkant de programmaknop uitkomt.

Is de printplaat apart te vervangen of moet je de hele unit vervangen. En weet iemand of dit nog prijzig is en zelf te doen?
 

Toon

  • #3
Graag dan ook nog de PNC-code, dat viel wss ook niet zo op in mijn reactie :wink: .
 

Aub.

  • #4
Nou, gevonden hoor. Alles gesloopt blijkt het nummer aan de binnenkant van de deur te zitten...tja, wie kijkt daar nou :oops:
Anyway, het is PNC 914780571/02, Type P6298714, serie no 10200126.

Ben benieuwd of hij nog voor een redelijke prijs te repareren is. Onze vorige Marijnen ging ook maar een jaar of 6 mee...vind dat geen beste score.
 

Henny

  • #5
De Ako timer met printplaat is alleen compleet te vervangen.
Bestelnummer van deze timer: 1249200005 (prijs ca 150 euro)

Echter is het goed mogelijk dat de oorzaak van het verbranden van een printspoor gelegen is, in een sluiting van een ander component in de machine.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu