Marijnen Droger geeft soms bruine streep/vlek.

Fmcorver

  • #1
Hallo

Ik heb nu sinds 7 jaar een marijnen droger. Vorig jaar is er een of ander motortje aan de achterkant vervangen en verder heeft hij het altijd goed gedaan.

Alleen valt me op dat (en dat is nu al een aantal maanden zo) er soms (dus niet in elke droogbeurt) een bruine soort verbrande streep of vlek zit.

Meestal is het een soort (veeg)streep. Maar moet zeggen dat dit niet elke droogbeurt is. Het is niet fijn want je krijgt het er niet meer uit. Verder valt me aan de droger niets op.

Water vangt hij in de bak op. Hij wordt warm en eigenlijk gebruik ik ook altijd hetzelfde programma.
Heeft er iemand een idee waar dit door zou kunnen komen?

Het gaat om een marijnen droger CMK 726 RE.

Vriendelijke groet
Helmita Corver
 

Co de Witgoedman

  • #2
Er is speling ontstaan in de teflongeleiders en de viltband aan de voorzijde.
Om dit te verhelpen moet de hele droger uit elkaar.
 

Fmcorver

  • #3
Er zit inderdaad binnen in voor een soort vilten rand die op sommige plekken een beetje uit steekt. Enig idee of de kosten hoog liggen hiervoor om dit te laten maken? Of kan ik beter gaan kijken naar een nieuwe?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Voor een indruk wat er bij komt kijken heb ik wat berichten over vervangen van die viltring verzameld:

Zanussi tcs-674 e viltring, vervanging ring om trommel
Zanussi komt inwendig vaak overeen met marynen.

Lagers en viltringen vervangen Siemens wt74000 wasdroger
Een fotoserie, weliswaar ander merk, maar erg illustratief...

Marynen droger viltring

Een prijsschatting is niet te doen, hangt helemaal af van de uren die een monteur er voor nodig heeft. In principe worden geen prijsopgaven voor reparaties gedaan op dit forum.
 

Fmcorver

  • #5
Bedankt voor je uitleg. Het is me wel duidelijk dat ik dat niet even zelf doe. Ik ga een monteur inschakelen want denk wel dat dat uiteindelijk voordeliger is dan een hele nieuwe. Vind het nog wel de moeite waard. Voor de rest is de droger perfect.

Heel erg bedankt en ben blij dat er zo'n site is waar je met zulke vragen terecht kunt.

Vriendelijke groet
Helmita Corver
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu