Manchet wasmachine vervangen, hoe ??

Freek123

  • #1
Hallo,

Wij hebben een Siemens Siwamat XLS 1630 waarbij de aquastop verscheidene malen inkwam.
Na openen van achterzijde het water verwijderd en gekeken of we wat zagen lekken maar helaas....
Na nog enkele malen water geruimd te hebben van de bodemplaat nog verder gaan zoeken en nu blijkt er een gaatje in de manchet te zitten.
Is deze gemakkelijk te vervangen en hoe ga je te werk, iemand ervaring met deze klus...........ik niet. :cry:

Alvast bedankt

Freek123
 

Freek123

  • #2
Niemand ???

Hij komt morgen binnen en we willen snel weer kunnen wassen.
Voorlopig op het grote WWW nog niets kunnen vinden.

Groeten

Freek123
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Ik weet het bij deze machine niet precies maar bij andere merken zit er een stalen draad om de voorkant van de manchet, die kan er met een schroevendraaier afgewipt worden.
De manchet vervolgens naar binnen klappen in de trommel, op de plaats waar de manchet aan de trommel zit is een ring, waarschijnlijk kunststof, bevestigd met een schroef, draai die los en de manchet kan verwijderd worden.
Monteren in omgekeerde volgorde.
Het werkt gemakkelijker als de machine naar voren wordt getrokken en dan achterover gekanteld wordt, zorg er voor dat de machine stabiel staat.

Haal eerst de spanning van de machine.
 

Freek123

  • #4
Thanx,

We gaan het in ieder geval is proberen.

Freek123
 

Freek123

  • #5
Aangezien het wat langer duurde met de levering heeft de monteur voor een zacht prijsje het ding gemonteerd.
Bleek de hele voorkant van de machine verwijderd te moeten worden........ik blij dat hij het monteren deed, het demonteren was mij al gelukt. :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu