Mado zonwering - wel naar binnen, niet naar buiten

Royke-87

  • #1
Goedemorgen,

Ik heb een Mado zonwering van 5 mtr breed en een goeie 2,5 uitval.

De zonwering hebben wij 10+ jaren geleden een paar cm hoger geplaatst toen we een overkapping hadden geplaatst.
Sinsdien werkte de afstelling niet meer zoals voorheen, als ik de zonwering naar buiten deed dan stopte hij niet meer op het juiste punt dus kon hij slap(per) hangen.
We hebben hem echter nooit helemaal uitgehangen, altijd tot net voor dit punt.

Sinds vorige week ging de zonwering niet meer open, je hoorde de motor wel klikken als je hem naar binnen wou doen maar niet meer klikken als je hem open wou maken.
Ik heb de zonwering eraf gehaald, open gemaakt, de buismotor eruit gehaald en toen een keer rechtstreeks aangesloten, nou deed hij het wel, dus weer in elkaar gezet en gemonteerd.
Hij ging weer helemaal open en dicht.
Ik dacht laat ik hem nu maar eens goed afstellen maar hier ging het fout, waarschijnlijk heb ik een stiftje ingedrukt wat niet moest.
Ik weet nog dat 1 van de afstelstiftjes ingedrukt was en de andere niet, dus ik heb ze allebei ingedrukt omdat ik dacht: ik ga hem nu meteen even goed afstellen.

Ik de zonwering weer opgehangen en nu weer hetzelfde als voorheen: gaat wel dicht niet meer open.

Zal het dan toch aan de afstelstiftjes liggen dat er 1 ingedrukt is op een stand wat niet goed is? Of zal de buismotor toch kapot zijn/aan vervanging toe zijn?

Het is een aardige klus om hem er telkens af te halen en weer terug te plaatsen ( door de overkapping )

Dus hoop dat ik met mijn hand nog net bij de stiftjes kan komen zodat hij het dan wel weer doet.


Het betreft een Somfy SLT 35/17 buismotor

Tips of suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt,
Roy
 

Royke-87

  • #2
Update,

Heb nu net het gele stiftje uitgedrukt en nu gaat hij wel weer naar buiten.

Nu nog even lezen hoe hij het beste afgesteld kan worden
 

Lehciam

  • #3
Het gele stiftje is voor de beneden afstelling.
Als het een SLT motor betreft dan is het andere stiftje blauw en dus voor de boven afstelling.

Om de bovenafstelling te bewerkstelligen doe je het volgende:
Laat het scherm uitlopen (neer) tot het zijn onderste eindpunt bereikt heeft. Druk dan de blauwe stift in en laat het scherm weer in (op) lopen. Ongeveer 20 cm voor het scherm helemaal in gaat druk je nog eens de blauwe stift in. Nu zal het scherm inlopen en als het helemaal in is een licht zoemend geluid produceren dat na een paar seconden stopt.

Het scherm is dan afgesteld.

Succes.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu