Luxaflex Plisségordijn in kunststof kozijn???

Helen S

  • #1
Wij willen Plisségordijnen ophangen voor ons keukenraam. Het is een kunststof kozijn met daarboven een kunststof bak waarin het rolluik zich oprolt. Het raam is 3,00 mtr. breed en zo'n 1,50 mtr. hoog.
Wie heeft hier ervaring mee of tips voor ons?

We willen niet in het kunststof boren/schroeven en overwegen daarom met Pattex of Bison het plisségordijn te bevestigen.
De Luxaflexdealer vindt dit een slecht idee vanwege het "uitlijnen" van het gordijn en zegt dat we best kunnen boren in kunststof, anders vervalt de garantie op het gordijn!!!
Toch willen we absoluut niet (laten) boren in het kunststof.

Is het misschien een oplossing om een latje tegen het kunststof te plakken met Pattex of Bison en dan alsnog het gordijn te schroeven in dat latje. Zo kan het gordijntje toch "uitgelijnd" worden, toch?????

Wie heeft er tips???

Groetjes, Helen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
De plekken waar de lijm zit worden onherstelbaar beschadigd door de lijm, ik vraag me af of de verbinding wel sterk genoeg is met een klein stukje hout, het stukje kon wel eens een stuk worden.
Dan zou ik kiezen voor een paar kleine gaatjes die met een dopje weer weg te werken zijn na verwijdering van de gordijnen.
 

Kluske

  • #3
Er is maar een mogelijkheid en dat is gewoon schroeven in het kunststof.
En het verhaal van dit mag niet of dan vervalt de garantie is een fabel,
wij werken veel met kunststof kozijnen en plaatsen ook veel zonwering en raam decoratie op dezelfde kozijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu