LG wasmachine pomp vervangen?

Koen_D

  • #1
Onze LG wasmachine (type F14B8TDA7) maakt de laatste tijd vaak veel herrie bij het afpompen. De wasmachine is nu 4 jaar oud maar wordt het laatste jaar intensief gebruikt nu er een kleine is.

Ik vermoed dat de pomp aan vervanging toe is, maar ik dat weet ik niet zeker. Hoe zou ik dat kunnen controleren?

Tweede vraag: ik heb al gezocht naar vervangende pompen (zelf vervangen is geen probleem) maar ik twijfel welke ik zou moeten bestellen indien dat nodig blijkt. Graag ontvang ik tips (of een website waar ik onderdelentekeningen kan bekijken).

Dank alvast!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Als er speling op de as van de pomp zit moet vervangen worden, dat kunt u vast stellen door de schoep van de pomp op en neer te bewegen.
 

Koen_D

  • #3
Hoi Jan,

Dank voor je reactie. Het lijkt erop dat er geen speling op de as van de pomp zit.

Ik heb even op me laten wachten doordat ik denk te weten waardoor de pomp regelmatig (maar niet altijd) veel herrie maakte.
Wanneer we (te)veel waspoeder gebruikten en er veel schuim in de machine stond, had de pomp moeite met het afpompen van al het schuim. Ik vermoed dat de pomp op het laatst enkel schuim en lucht afpompte, waar hij minder goed mee om kan gaan.

De afgelopen dagen hebben we zorgvuldiger zeep gedoseerd waardoor er minder schuim in de trommel staat. Sindsdien hebben we dit geluid niet meer waargenomen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Mooi dat u de oorzaak gevonden hebt.
Een afvoerpomp kan geen lucht (zeepbelletjes) verplaatsen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu