Levensduur warmtewisselaar

Jiepiewie

  • #1
Wij hebben thuis al tijden gedonder met de CV-ketel (Atag 'Blauwe Engel') Dat ding is in 2000 samen met ons huis opgeleverd en de laatste 2 jaar gedonder: electronica vernieuwd, meerdere kleine storingen en een nieuw expansievat. Nu blijkt dat de warmtewisselaar lekt ! Weer een kostenpost van ong. € (prijs verwijderd. mod)... :x Het advies van de installateur: koop een nieuwe ketel want dit ding klopt niet (hij was al vaker bij ons geweest)

Mijn vraag: hoe lang moet zo'n warmtewisselaar meegaan ?
 

Fiesiekus

  • #2
De verschillende fabrikanten geven vaak een specifieke levensduur voor de CV-warmtewisselaar op, die ook afhankelijk is van het soort service- en garantiecontract dat u heeft afgesloten. Dat zou op uw rekening of in de documentatie terug te vinden moeten zijn.
 

Jiepiewie

  • #3
Ik wil ook geen advies hebben over hoe ik de leverancier moet aanpakken. Daar heb ik de Consumentenbond en Ver. Eigen Huis wel voor :-) Ik wil alleen weten of het normaal is dat zo'n ding binnen 6 jaar kapot gaat.
 

Pepjo

  • #4
Omdat dit forum een onafhankelijke positie heeft en wenst te houden, doen we geen uitspraken over de kwaliteit en eventuele levensduur van artikelen.

Dit staat ook in de forum-regels.

Daarom doen we hier een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu