Lelijke tegels verven badkamer

Assie01

  • #1
Hallo allemaal,

In de badkamer heb ik een tegelstrip can circa 5 cm hoog. Deze loopt door heel de badkamer, ongeveer op ooghoogte. Het is wit met zwart/grijze blokjes. Ik vind het vreselijk.

Verder is het wel leuk. De wand is wit en de vloer zwart.
Nu wil ik de strip zwart verven. Is dat mogelijk? Zo ja, hoe doe ik dat dan?
Moet ik de voegen (die zijn wit) ook verven?

Alvast bedankt
 

EdP

  • #2
In principe kan het, gebruik dan een speciale primer voor tegels en liefst een krasvaste verf. Het is alleen wel erg moeilijk om het er niet overduidelijk als geschilderde tegels uit te laten zien (kwestie van smaak) en verder zou de verf natuurlijk makkelijker kunnen beschadigen dan een tegel. Het meeverven van de voeg is geen probleem, zelfs makkelijker, ook weer een kwestie van smaak natuurlijk.

Het alternatief is natuurlijk de bestaande strip weghakken en een andere erin lijmen. Hiervoor zijn er speciale extra brede beitels. Als je dat mocht willen doen, haal dan eerst de voegen rondom weg, zodat je niet per ongeluk de overige tegels verwijdert.
 

Dingena

  • #3
Even een kleine toevoeging: als ook in je douche gedeelte dit randje zit kan je beter na de speciale grondverf tegelverf gebruiken. Dit ivm het nat worden.
 

Assie01

  • #4
Bedankt voor je reactie.

Moet ik het eerst primer aanbrengen en daarna verf?

Ik hoorde trouwens van een kennis dat het ook mogelijk is om er iets overheen te plakken. Er zouden speciale plak strips zijn.
Kan dat kloppen?

Nogmaals bedankt.
 

EdP

  • #5
Ja eerst de primer, daarna pas verf. Maar voor je begint wel goed ontvetten, bijv. met een sterk ammonia sopje of met een verfreiniger zoals St. Marc. Ten overvloede: totdat de verf droog is ook maar niet douchen of anderszins met water spatten.

Er zullen ongetwijfeld plakstrips bestaan, maar of dat in een natte douche-ruimte lang blijft zitten?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Die plakstrips waren er wel, of ze er nu nog zijn durf ik niet te beweren.
Ze bleven heel goed zitten in natte ruimtes, vergelijk het een beetje met belettering op auto's.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu