Lelijke bakstenen uit muur verwijderen

Pietjepuk11

  • #1
Heb iets gelezen over het verwijderen van slechte bakstenen uit een muur maar weet niet precies waar dat stond zodat ik niet helemaal weet hoe dat ook al weer moet. Moet je rondom de te verwijderen steen eerst de voeg aan alle kant verwijderen en kun je daarna de steen verwijderen of moet je de steen eerst breken met een beitel en daarna de voeg verwijderen oid?
 

Droid

  • #2
Voeg grotendeels uitboren rondom en dan de steen weghakken.
 

Pietjepuk11

  • #3
Uitboren met een ? Niet handmatig met en beitel maar bv. met een pneumatische beitel? En hoe brneg je nieuw cemnet aan op de nieuwe steen. Helemaal rondom aan alle zijden en hoeveel? Weet je dat ook? Alvast bedankt
 

MvanV

  • #4
Met beitel gaat niet zo snel. Een boel gaatjes rondom boren wel.
Wel heb je redelijke kans dat je kleurverschil in het cement gaat krijgen bij nieuw cement
 

Droid

  • #5
Boren doe je met een boor ...... klinkt vrij logisch.....toch?!
 

Pietjepuk11

  • #6
Ik bedoel boor of pneumatische beitel :) BZag die beitel op tv en dat ging erg snel en handig leek het met het verwijderen van cementresten op baksteen. Voegen weg beitelen lijkt me dus ook vrij simpel dan of toch maar gaten boren?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Een voeg weg beitelen is lastiger zonder eerst te boren.

De cement op de steen in de muur leggen, de nieuwe steen daar op leggen en de rest van de voegen met een voegspijker vol drukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu