Lekkende kuip van vaatwasser

Meriva

  • #1
Hallo Forum.
Ik ben in het bezit van een Bosch silence vaatwasser met het E- nummer
SMI 3042EU/14.
Nu kom ik tot de ontdekking dat er in de bodem van de kuip een klein gaatje zit, waardoor het water in de opvangbak druppelt, en deze daardoor de vlotter van de lekbeveiliging omhoogdrukt, waardoor mijn waterslot niet meer opengaat, en zodoende geen water meer krijg.
Mijn vraag is , is er een middel of een reparatie setje om dit gaatje te dichten, of is de machine afgeschreven.
 

Pepjo

  • #2
Ik heb je vraag even naar de keukenrubriek verplaatst.

Met de zoekactie bovenin had je oa Lek vaatwasser Siemens SE64A660/35 gevonden.

Wees voorzichtig met zout : bij voorkeur bijvullen pal voor het gebruik van de machine, zodat het zout niet in de bodem kan vreten.
 

Janavg

  • #3
Een kuip van een vaatwasser is te solderen met zilversoldeer. Wat ook wel is wordt gedaan is een boutje met een pakking.

succes jan
 

Meriva

  • #4
Als je gaat zilversolderen, moet je dan de kuip vrij maken van de rubbers ivm de hitte, of kan deze blijven zitten.
het gaatje zit dichtbij de pomp unit.

kan het ook met een soort kneedbaar metaal, o.a waar je een uitlaat mee dicht maakt?
 

Henny

  • #5
Je kan hier ook een universele reparatiekit voor gebruiken.

Een voorbeeld hiervan is artikelnummer: 0.00.01.18-0 van Europart/Beekman.
 

Meriva

  • #6
Ik heb een reparatie setje besteld, en krijg het deze week binnen.
ik zal jullie op de hoogte houden hoe het gegaan is.

iedereen alvast bedankt voor het meedenken en voor het geven van advies
 

DSR9500

  • #7
Ik ben ook zeer benieuwd.
 

Meriva

  • #8
Ik heb de vaatwasser eerst 3 nachten laten staan met koud water, en daarna 3x op de hoogste temperatuur zijn programma laten afwerken.
Gelukkig zie ik nog geen lekkage, en het zal mij benieuwen hoe lang hij het volhoud.
in elk geval ga ik hem nog een paar keer testen, en als alles droogt blijft wordt hij weer ingebouwd
 

Meriva

  • #9
Tot nu toe is de machine nog steeds dicht, en sluit hierbij mijn bevindingen af. ik bedank iedereen voor het aandragen van oplossingen. veel suc6 verder met dit forum
 

Toon

  • #10
Succes ermee en bedankt voor de terugmelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu