Lekkage vanaf schuin dak (niet veel)

Buurmannetje

  • #1
We blijken lekkage te hebben. Heel af en toe zien wij een paar druppels op de grond liggen onder ons schuine dak op zolder. De vorige eigenaar (het huis hebben we 1,5 jaar geleden gekocht) had het blijkbaar opgelost door er een gipsplaatje tegenaan te schroeven. Nu ik deze los haal ziet het er daarachter niet best uit (denk ik).

Zie de foto's.

Moet ik een professional nu inschakelen of is dit iets wat ik zelf nog kan oplossen?



 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Wat je er aan moet doen weet ik niet, te weinig info, wat ik wel weet dat je er iets aan moet doen.
Af en toe is bij elke bui veel of weinig regen er is altijd lekkage. Weinig regen dan is er nog geen water zichtbaar omdat het water eerst ergens in hout of steen wordt opgenomen. Valt er meer water en die materialen zijn verzadigt gaat het water verder naar onder en kan het zichtbaar worden. Je kan veel schade krijgen bij dit soort lekkages. Lekkage die bij weinig regen al drupt los je sneller op, dus minder schade.
 

Buurmannetje

  • #3
Dat is vervelend maar klinkt logisch inderdaad. Zou zoiets nog onder geborgen gebreken kunnen vallen?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Kan je de makelaar en de verkoper zo bewerken en bewijzen dat het ver voor de verkoop al lekte en is dat is verdoezeld zal er best iets mogelijk zijn. Zelf geen expert misschien wil een deskundige van dit forum hier iets over kwijt en wat de mogelijkheden zijn.
Eerst maar eens verder graven wat er werkelijk aan de hand is misschien moet er een gebroken pan worden vervangen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu