Lekkage langs de schoorsteen terwijl lood is vernieuwd

Vonk645

  • #1
Ik heb vorig jaar de loodslabben rond de schoorsteen laten vervangen en de voegen laten herstellen wegens lekkage. Nu heb ik met heftige regenbuien toch weer lekkage op dezelfde plaats. Mijn schoorsteenblok is op zolder zichtbaar aan links voor komen er druppels door het cement dat tussen de voorkant van het blok en de houten dakspant is gemetseld. Hier lijkt een soort naad te zitten. De schoorsteen heeft 2 pijpen. De ene is voor de ventilatie uit de badkamer denk ik en de andere zat vroeger op de cv ketel. Hiervan is de lange buis afgehaald en het gat dichtgemaakt met een prop steenwol en een rode afdekdop.
De aannemer zegt nu dat er vocht door de schoorsteen kan trekken en dus impregneren of een regenkapje plaatsen. Mijn buren hebben geen lekkage en ik geb een rijtjeshuis uit 1969. Mijn schoorsteen staat deels op het dak van de buurman maar heeft alleen kanalen voor mijn woning.
Ik snap niet waar het regenwater naartoe gaat als je alleen een kraaienkapje hebt en waarom een regenkapje lekkage kan verhelpen. Die regen zou dan toch bij heftige buien door de rode afdekdop naar binnen moeten sijpelen en niet langs de voorkant door het cement? Hoe werkt dat nu met deze open gaten op de schoorsteen en waarom zou een regenkapje en impregneren de oplossing zijn? Ik heb gevraagd of hij onder het lood en de pannen wil kijken maar hierop gaat hij niet in. Er komt binnenkort een ander kijken maar ik wil graag snappen hoe de schoorsteen werkt en wat logisch is. En waarom zou het plaatsen van een regenkapje 200 euro moeten kosten of 250? Zoveel werk lijkt het me niet...

Dubbel topic (reactie in ander topic) verwijderd - mod
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ziet u kans een paar foto's te plaatsen van de plek waar het lekt ?
Zowel aan de buitenkant als de binnenkant.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu