Lekkage kelder - standleidingen dringend aan vervanging toe

F3rdy5

  • #1
Hallo iedereen,

2 dagen geleden verhuisd en alles ging voorspoedig. Totdat wij gisteren een lekkage kregen in de kelder. Contact opgenomen met de VVE en zij gaven aan dat hun loodgieter geen tijd had om ons te komen helpen. Allemaal erg vervelend omdat we er pas 2 dagen wonen en de vorige bewoners nergens vanaf wisten. Uiteindelijk heb ik zelf een loodgieter laten komen en hij gaf aan dat de standleidingen dringend aan vervanging toe zijn en dat ze bijna doorgeroest zijn. Of dit nou de oorzaak van het probleem is kan ik lastig inschatten. Maandag komt de loodgieter van de VVE om de situatie te bekijken en de VVE gaf aan eerst een noodmaatregel te treffen totdat duidelijker is wat de ernst van de situatie is. Op zich logisch maar waar ik nu behoefte aan heb is dat ik wat advies krijg wat ik enigszins kan verwachten aan de hoogte van de herstelkosten en of die voor mijn rekening zijn of voor de VVE, dan wel niet voor de verzekeraar van de opstalverzekering. Tips en advies zijn erg welkom. Ben namelijk best wel bezorgd en lig er echt wakker van.

gr.

FS
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #2
Dat is hoognodig aan vervanging toe.
Die leiding is voor gemeenschappelijk gebruik en de kosten dus ook.

schade ontstaan nadat je er bent ingetrokken kan je proberen te claimen bij de verzekering.
Maar die zullen dat waarschijnlijk gaan verhalen op de vve omdat het duidelijk gebrekkig onderhoud is.
 

Willem52

  • #3
Hoi,
Hiervan zal de vve de reparatie of vervangingskosten van moeten betalen.
Waarom betaal je anders een bijdrage aan de vve.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu