Lekkage douche-afvoer

A

Anonymous

Gast
  • #1
Ik heb waarschijnlijk een lek in de doucheafvoer van mijn badkamer.

Deze afvoer ligt in mijn betonvloer, zijn er manieren of middelen om dit op te lossen zonder dat ik mijn badkamervloer er uit moet slopen ?
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Alleen indien dat putje aan de onderkant van de vloer naar beneden gaat, omdat het daar bijv in een toilet in de standleiding gaat, (zo zit het bij mij...) dan kun je het putje + afvoer voorzichtig verwijderen, en vervangen door een kunststof afvoerputje + afvoerpijp.

In"metselen" met bijv cebar-poeder (echte bouwmaterialenzaak), alleen bovenrand ca 1 cm vrij houden, dat later met sanitairkit afwerken. Cebarpoeder is zeer waterdicht, maar hardt heel snel, vind je dat lastig dan gebruik je een specie met een waterdicht vloeistof erdoor (heet dacht ik Flevopol).

Indien de afvoer echter eerst een stuk door de betonvloer gaat, en ergens een muur in duikt, zit er niets anders op dan breken...
 

Hans-trudy

  • #3
Hoi marco,

Ik zou dit eerst even uittesten als ik jou was, want het kan ook in het tegelwerk zitten. laat om te beginnen eerst even een tuinslang in de afvoer doen en kijk dan of het gaat lekken. Lekt dit niet laat dan weer
de slang lopen en neem nu ook de buitenkant van de doucheplug mee.
Lekt het dan nog niet dan zit het in het tegelwerk een voeg die lek is, of
een kitrand die is beschadigt, of als de leidingen van de douwekraan in de muur zitten zijn de S-koppelingen achter de rozetten niet afgekit en loopt het water achter je tegelwerk naar beneden.

Gr Hans :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu