Lekkage bij storten lewisplaten betonvloer.

Badmich

  • #1
Hallo,

Allereerst iedereen bedankt voor het beantwoorden van mijn vorige vragen over mijn badkamer in aanbouw.

Ik heb nog een vraag.

Ik stort een 5 cm dikke betonvloer met lewisplaten. De platen wil ik volgens advies direct op de vloerbalken met draadnagels bevestigen.
Mijn angst is nu dat tijdens het storten en het drogen er water/vocht naar beneden druppelt, bovenop mijn plfond van de gang. Dit plafond is 'zachtboard' (1936). Dit zou het hele plafond ruineren. De hele gang en het trappenhuis is nog geheel origineel en is compleet gerestaureerd dus jullie begrijpen dat ik dit wil voorkomen.

Ñu eindelijk de vraag:

Kan ik onder de lewisplaten bouwplastic of misschien zelfs vijverfolie aanbrengen (en langs de wanden omhoog leggen) , zodat 'doorlekken' wordt voorkomen?

Ik heb nl. wel eens gelezen dat er aan de onderzijde van de lewisplaten ventilatie mogelijk zou moeten zijn. Is dit zo? en zo ja, hebben jullie een beter idee om 'doorlekken' te voorkomen ?

Nogmaals alvast bedankt, Michiel.
 

Tjeemig

  • #2
Ik denk de eventuele kieren tussen lewisplaten met kit dichten.
Het beton dat je op de platen gaat storten moet natuurlijk niet in zeer hoge mate vloeibaar zijn.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
En langs de aansluiting bij de wanden een klein beetje purschuim.
 

Fiesiekus

  • #4
Heb eens een betonvloer laten storten t.b.v. badkamer. Het lekwater druppelde via diverse punten in de ondergelegen keuken, plafond doorweekt. (Dat gaf niet want daarna pakte ik de keuken aan met een nieuw gipsplaten plafond). Maar ik wil je niet bang maken maar je vraag/angst is terecht!

Maar ik denk dat 't heel moeilijk wordt; niet-uitgehard beton lekt altijd door z'n eigen gewicht. Folie eronder lijkt me de beste remedie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu