Lekkage achterplaat siemens siwatherm 7400 IQ serie

Cindy

  • #1
Hoi allemaal. Ik heb vorige week mijn droger uit elkaar gehaald, omdat deze lekt. Na controle van alle onderdelen kon ik geen lekkage ontdekken. Het enige wat ik zag, was dat bij de ventilator van de luchtaanvoer een grote hoeveelheid aangekoekt stof zat.

Ik heb wel alles schoongemaakt en ben nu weer aan het drogen, echter nu blijkt dat de lekkage er nog steeds is. Deze komt langs de achterplaat aan de onderkant. Precies daar waar de ventilator zit. Dat dacht ik al, maar voor alle zekerheid heb ik toch alles even nagekeken.

Nu sluit de achterplaat niet 100% meer aan de machine. Het rubber hiervan en de schroeven zijn een beetje uitgerekt.

Zou het vervangen van de rubberen rand voldoende zijn om de lekkage in het vervolg te voorkomen of kan er toch nog meer aan de hand zijn?

Ik heb nog gekeken naar het E-nummer van mijn droger, maar het stickertje waar dit op staat is volledig onleesbaar geworden, dus helaas weet ik dit nummer nu niet.

Als er iemand mij kan helpen, hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Cindy
 

Wittenico

  • #2
Je moet alles even goed schoonmaken.

Waarschijnlijk condenseert er te weinig water in de condensor en condenseert het nu in de achterplaat. Een klein beetje is nog wel te doen, maar als het te veel water is niet.

Dus de condensor even onder de douche zetten en goed schoonmaken, ook de ruimte waar de condensor even stofvrijmaken. Daarna maak je ook het filter in de deur schoonmaken in water, eventueel met een nagelborstel of oude tandenborstel. (niet te hard drukken en goed laten drogen voor terug plaatsen).

Als je wasverzachter gebruikt tijdens het wassen wil dat nog wel eens het filter verstoppen en dat zie je niet als je het stof verwijderd van het filter, dus elke maand een keer in water schoonmaken.

De achterplaat moet je gewoon even iets afkitten. Je kunt wel een rubber randje bestellen, maar dat is te veel werk. Een randje kit voldoet ook prima.

Succes en laat even weten hoe afloopt.
 

Cindy

  • #3
Bedankt voor je antwoord. De hoeveelheid water is niet enorm veel, maar de handdoek die er onder ligt wordt wel redelijk nat.

Ik had alles al schoongemaakt ook de ruimte achter de condensor, dus ik zal nu dan de achterplaat inderdaad gaan afkitten om te kijken of dit het probleem oplost.

Alleen de beveiligingsschakelaar zit precies achter deze plaat, dus als er zich een probeem voordoet met de filter (melding filter legen) en ik reageer hier niet op om welke reden dan ook, dan schakelt de machine zich automatisch uit en moet ik de achterplaat verwijderen om de schakelaar om te zetten, anders verwarmt de droger niet meer bij een eventuele volgende droogbeurt.

Dus kitten is wel een optie, alleen moet de achterplaat daarna natuurlijk nog wel te verwijderen zijn, mocht dat ooit nodig zijn.

Ik laat nog even weten of dit heeft geholpen.

Groetjes,

Cindy
 

Wittenico

  • #4
Er hoeft ook maar een dun lijntje kit geplaatst te worden en vooral ook onderaan de plaat. Als je dit doet dan is de achterplaat altijd nog vrij eenvoudig te verwijderen.
 

Cindy

  • #5
Nou het is gelukt. Ik heb mijn eerste was gedroogd en het is nog steeds droog.

Ik ben benieuwd of dit zo blijft.

Bedankt voor je hulp.

Groetjes,

Cindy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu