Lekage bodemplaat vaatwasser Wirlpool ADG 8515

Yves1963

  • #1
Beste forumleden,
Uiteraard heb ik heel dit forum al doorzocht en daardoor ook het probleem gevonden.
Het begon met een foutcode F6.
Machine uitgebouwd, alles eens goed bekeken, en water op de bodemplaat ontdekt. Na het opdrogen van de bodemplaat deed hij het weer 1 keer.
Terug gekeken, weer water op de bodemplaat.
Na terug opkuisen de machine opgezet en mij er even bijgelegd om te zien of er ergens iets lekte. Inderdaad het lekte (en hier weet ik de naam niet van dus ik probeer het wat uit te leggen)
Als je in de machine kijkt heb je de filter die je eruit kunt halen en een aluplaat met gaatjes. Dit alles zit op een plastieken plaat die met 4 schroeven aan de inox kuip is vastgeschroefd. En volgens mij lekt die aansluiting tussen die plastieken plaat en de behuizing.
Ook even opgezocht voor een vervangonderdeel en vond dit (ik geef even het nummer wat een link mag niet denk ik) O-ring voor deksel vaatwasser 481253058141
Nu komt mijn vraag. Hoe kan ik dit het eenvoudigste plaatsen.
Ik veronderstel dat ik de schroeven aan de binnenkant verwijder en zodoende komt de plastieken plaat los, maar dan???
Alvast heel hard bedankt voor jullie hulp
MVG
 

Yves1963

  • #2
OK even een update.
Na nog eens een grondige inspectie viel mijn oog opeen vuil plekje in de kuip.
Dit even opgekuist met een wasmiddel en schuursponsje, en wat blijkt. Dit is geen vuil plekje maar een klein gaatje los door de kuip. dus door de inox kuip heen.
Dit zal dus dichtgemaakt moeten worden maar met wat???
Ik kan wel wat solderen (koper leidingen enz.). Zou dat daarmee lukken, verhitten met een brander en wat solduur toevoegen? Of moet dit echt met Inox gelast worden?
 

Yves1963

  • #3
Update 2,
ik heb nu het gaatje gedicht met bitumen plaband (wat gebruikt word om lekken ed. te dichten. Ik weet niet zeker of het bestand is tgen hitte, dus heb ik er nu 2 potten bijna kokend water ingegoten en voorlopig houd het nog stand.
………Word vervolgd
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu