Lavamat bella update wasverzachter loopt niet door

Linda2

  • #1
Er komt geen water bij.
Wasverzachter blijft staan in bakje

Wat moet ik schoonmaken
Hoe schoonmaken
Waarmee

Het betreft een model van 16 jaar oud.
 

Biomus

  • #2
Komt er wel water uit het waterventiel? Ik ken dit systeem zo niet, maar als je een PNC nummer geeft, dan kan er meer gezegd worden. Je vindt deze op de sticker in de openingsrand.
 

Linda2

  • #3
Beste biomus dank voor je reactie.

Op sticker staat Lbella
Pnc 914 003 38900
 

Biomus

  • #4
Beste Linda2,

Zoals bij bijna elke Elektrolux (AEG, Zanussi, etc) wasmachines zit er een 3-voudig water inlaatventiel in. Het ventiel (eigenlijk een elektromagneet) kan defect zijn, of niet worden aangestuurd door een defect (kabel of sturing). Dit kan allemaal gemeten worden met een multimeter. Die ventielen zitten op de waterinlaat, maar dan in de machine. Het vervelende is, dat de wasverzachter pas aan het eind van de cyclus wordt gegeven. Misschien is dit te overkomen door in het service menu te komen, maar weet dit niet voor deze machine. Misschien weet iemand anders het en kan je de slang van zeepbak nemen en zo zien of er water komt. Dan weet je dat je zeepbak verstopt zit en je ventiel het doet of vice versa. De zeepbak kun je openen door de klipjes naar de zijkant te wippen en het deksel eraf te halen (peuterwerk). Dit kun je 24 uur in azijn leggen om te laten weken. Heb ik vorige week nog gedaan, omdat er allemaal schimmel in de zeepbak zat!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu