Lavamat 6250 centrifugeert niet

A

Anonymous

Gast
  • #1
Hoi,

Onlangs een 2e hands AEG lavamat 6250 gekocht. Pomp vervangen want die was stuk. Nu doet ie het goed, alleen lijkt hij de laatste fase -centrifugeren en pompen- over te slaan. Het lijkt of de klok blijft hangen net voor de laatste slag. Tijdens prgramma centrigugeert en pompt hij goed. Wie kan mij helpen dit euvel te verhelpen. Bij voorbaat dank!

Evert
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Staan er behalve de aan/uit toets nog meer knoppen ingedrukt? Blijft er water in de machine staan als dit gebeurd? Het lijkt alsof de spoelstop ingeschakeld is. Als u los centrifugeren kiest doet de machine het dan wel?
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Bedankt voor de snelle reaktie!

Inderdaad blijft er water in de machine staan en de klok loopt niet door naar centrifugeren. Hij stopt gewoon met water in de kuip. Als ik door draai naar apart centrigugeer dan centrifugeert hij wel goed. Kan het zijn dat de machine niet kan doordraaien van spoelen naar centrifugeren, en dat hij tussentijds tot stilstand komt? Kan het zijn dat ik per ongeluk de knop 'kreukherstellend' heb ingedrukt (want ik heb over het apparaat gehangen tijdens het programma om eea bekijken). Misschien moet ik nog eens een heel prgramma draaien om te kijken of hij het nu normaal doet.

Dank nogmaals!
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Inmiddels een ander wasje gedraaid en de klok stopt wederom net voor het centrifugeren. Als ik handmatig de knop doordraai naar cerntrifugeren dan draait hij het programma verder netjes af, inclusief centrifuge en pompen. Het lijkt inderdaad op een onbedoelde spoelstop, terwijl er geen spoelstop-knop op de machine zit (!) Is dit nog (simpel) te verhelpen, of moet ik er mee leren leven. Ach, zo'n nationale ramp zou het ook weer niet zijn: je moet er even bijblijven...voor het beste resultaat...
Dank!
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
Beste Evert, programmatisch zit het zo dat de machine gaat centrifugeren TENZIJ de knoppen waar een STREEP onder staat En de WOLWASknop ingedrukt zijn. Het kan best wezen dat het LIJKT alsof er niets is ingedrukt maar dat ze toch allemaal zijn ingedrukt. Werken alle knoppen wel goed?? Anders is vermoedelijk de knoppenset defect ( artnr 899 645 24 10-61/7) en kost ongeveer 80 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu