Latexen glasvliesbehang

Nanette

  • #1
Hallo,

wij zijn al 2,5 jaar naar alle tevredenheid aan het verbouwen, maar nu ben ik een klus tegengekomen die me erg tegenvalt: latexen van glasvliesbehang. Het texen in de rest van het huis is me prima en streeploos afgegaan.

Het behang is met daarvoor bestemde lijm op wanden van gipsplaat geplakt. Na het latexen is het reslutaat erg streperig en je ziet ook de aanzetten. De latex laat zich bij de eerste laag erg goed verdelen, maar bij de tweede laag wil de latex niet meer goed smeren. Ik heb al verschillende rollers geprobeerd, latex verdund/niet verdund, etc.

Had ik de muren moeten voorbehandelen, moet ik speciale muurverf gebruiken? Wat doe ik verkeerd?

Groetjes, Nanette
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #2
Is het behang goed droog? Lang genoeg gewacht vooraleer te schilderen tussen de lagen?
 

Nanette

  • #3
Hallo,

u bedoelt of de behanglijm goed gedroogd is? Of tussen het latexen door? Het latexen heb ik inderdaad vrij snel achter elkaar gedaan. De lijm was wel goed droog. Het latexen heb ik snel achter elkaar gedaan, omdat de latex al droog lijkt na een uur, het geeft dan niet meer af. Er heeft wel altijd minstens een dag tussen de latexlagen gezeten.

Kan het ook aan de kwaliteit van de latex liggen? Of aan de temperatuur in de kamer (ongeveer 12 graden)?

Weet u misschien ook of ik kan structuurverven over glasvlies?

In ieder geval bedankt voor het snelle reageren!!

Groetjes, Nanette
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu