Latex verf spuiten

Jankroes

  • #1
Lieve mensen op dit forum!!!

wie weet hoe of wat ik wil graag verfspuiten en latex op plafond maar moet ik dat ook verdunnen en waar moet ik de druk op zetten enz enz enz
ik heb een airpress compressor 50 ltr en ook zo'n set erbij waar dus ook een verfspuit bij zit

ik wil ook de deuren spuiten maar hoe moet die spuit staan in verticaal of horizontaal en wat voor druk en moet de verf verdunnen zo ja waarmee ???

vriendelijke groet jan
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Er is op dit forum al veel over spuiten, installaties, spuitdrukken, pistolen, filters, lansen en verschillende systemen geschreven. Raadpleegt u deze eens, dat scheelt een hele hoop herhaalschrijfwerk.

Uw apparatuur is een beetje summier omschreven: een .........compressor van 50 liter met zo'n spuitset , tja, daar hebt u niet veel aan om een goed spuitresultaat te verkrijgen.

Als u latex gaat verspuiten heeft u een filter nodig wat bij een goede spuit in het handvat zit. Dit mesh filter zorgt ervoor dat de nozzle niet verstopt raakt en regelt tevens mede het debiet ( opbrengst).

De in te stellen druk is afhankelijk van het te gebruiken product en het systeem ( airless bijvoorbeeld 190 bar). De nozzle voor muurverf is gemiddeld 0.017 /0.019 / meshfilter Wit 60. Met de kap regelt u het spuitbeeld: rond-of platstraal.

Ik denk in uw geval dan een kant- en- klaar-set die tegenwoordig volop ook in DHZ zaken wordt aangeboden een betere oplossing is voor uw bedoelingen. Oefen eerst op een paar stukken karton of gipsplaat. Let erop dat uw bewegingen op gelijke afstand van de ondergrond blijft en voorkom "zwaaien".
 

Jankroes

  • #3
Ja idd bij de bouwmarkt vandaan kees nou net als u zei eerst op een stuk karton proberen dat ga ik ook doen toch bedankt hoor voor je advies!!

groetjes jan bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu