Laminaat op betonvloer met vloerverwarming

Bjdejong

  • #1
Geachte mede klussers

De volgende kwestie:
Een week geleden is mijn betonvloer gestort met daarin de vloerverwarming. Vanwege de maximale hoogte (aansluiting met andere ruimte) komt er geen (afwerk/dek)vloer op.

Ik wilde nu het laminaat (met ondervloer) direct op de betonvloer leggen (de betonvloer is goed vlak gelegd; een paar oneffenheden zitten er wel in).

Welk advies kunnen jullie mij geven; welke ondervloer; speciale soorten laminaat.....

Alvast bedankt!
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #2
De betonvloer moet echt vlak zijn. Anders gaat de vloer klossen en doorbuigen. Met als gevolg dat de verbindingen van het laminaat stuk gaan.

Omdat er vloerverwarming in de vloer zit zijn lang niet alle ondervloeren geschikt. Deze mogen maar weinig warmte tegenhouden en zullen daarom vaak dun zijn. Als gevolg daarvan kun je dus weinig oneffenheden met de ondervloer opvangen. Anders isoleert de ondervloer samen met het laminaat teveel en wordt de ruimte niet warm.

Voor een goede warmteoverdracht tussen ondervloer en laminaat is het ook belangrijk dat er geen ruimtes tussen zitten, overal moet contact tussen de lagen zijn. Anders heb je ook te weinig warmteoverdracht.

Kortom of de vloer vlak genoeg is?

Voor soorten en merken laminaat en ondervloer moet u gewoon op de eisen van de verschillende fabrikanten letten. Zij geven aan of een en ander geschikt is voor vloerverwarming.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu