Laminaat leggen op ongelijke houten vloer

Tassyflap

  • #1
Beste allemaal,

Heb zojuist vrij lange tijd dit forum doorgespit op zoek naar een antwoord, (aangezien iedereen meldt dat men zeker een oplossing kan vinden voor zijn/haar 'laminaat' probleem) helaas zonder succes.

Eind 2006 heb ik een ontzettend leuk opknaphuisje gekocht welke begin vorige eeuw is gebouwd. Nu zijn er met de tijd allemaal problemen ontstaan zoals altijd met oude huizen, alles is opgelost op mijn vloer op beide verdiepingen na... Deze is zo'n beetje overal scheef met hobbels en al, bovendien zijn mijn muren ook niet overal recht!

Aangezien ik al duizenden eurotjes boven mijn bouwdepot zit mag het duidelijk zijn dat ik nu naar de meest makkelijke (= dus ook goedkope) oplossing zoek voor het egaliseren van de vloer zodat ik er laminaat overheen kan leggen.

Tapijt is geen optie aangezien ik over meerdere allergieen beschik. De eerste verdieping bestaat uit houten planken die direct op de draagbalken liggen, hieronder woont mijn buurvrouw dus het is redelijk belangrijk dat het loopgeluid gereduceerd wordt. Hier is in de woonkamer bijv. een kuil, welke naar de keuken toe weer in een bult verandert. Boven liggen platen, deze lijken echter meer op een zwembad met windkracht 9 qua bulten.

Wie o wie heeft er tips, iemand in dienst nemen gaat niet lukken door het al vermelde geldtekort dus het moet wel een redelijke oplossing zijn.

Alvast enorm dank voor degene die mij uit mijn radeloosheid helpt!!!!

Natasja
 

Pepjo

  • #2
Twee opties :

1) Je haalt de originele vloer eruit, vult de balken waterpas uit en legt de vloer weer terug.

2) Je legt boven op de bestaande vloer een lattenframe, wat je dmv passtukjes waterpas legt. Dit kun je meteen gebruiken om er isolatiemateriaal tussen te leggen.
Hierop leg je een nieuwe vloer van bijv underlaymentplaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu