Laminaat leggen op een bobbelige houten vloer

Veenmos

  • #1
Hallo, ik wil laminaat gaan leggen op een houten vloer.

Deze ondervloer is wel wat hobbelig en heeft flinke naden (ongv. 2 mm) Met schuren lukt het mij niet om het recht te krijgen :oops:

Nu weet ik dat er egalisator is, maar dat is volgens mij niet geschikt voor een houten vloer. Er is ook een cement met vezels (?). Volgens mij is dit goed te gebruiken op een houten vloer...

Vraag:
Weet iemand de naam van dit spul? Is dit inderdaad in mijn geval te gebruiken?

Groet
Herman
Veenmos
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ga even naar een bouwmaterialenhandel, daar werken mensen die verstand van zaken hebben.

Succes.
 

Arie

  • #3
Hallo,

Naden voor een ondervloer maakt niet zo uit.
Dat de vloer hobbelig is is minder goed.

Vaak verkopen ze bij laminaat een vezelplaten ondervloer, die kun je er onder leggen. zo'n ondervloer vangt al een beetje op.
Of dit genoeg is kan ik van hieruit niet zeggen.

Succes,
 

Creswim

  • #4
Hallo, bij https://knauf.com/nl-NL beweren ze een oplossing te hebben.

Ik heb het het "Universeel" egalisatiemiddel gebruikt om een hobbelige betonvloer te egaliseren alvorens laminaat te leggen en dat is vrij goed gelukt. (alsin had ik een grotere vlakspaan en had ik het goedje iets vloeibaarder gemaakt, dan lag het perfect vlak).

Met het gebruik op een houten vloer zoals hier beschreven, heb ik geen ervaring.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #5
Let wel op de beschreven primer (hechtemulsie)!
 

Veenmos

  • #6
Dat lijkt mij handig!! :D
bedankt voor de tip!!
 

H@ns

  • #7
Toch denk ik dat je beter, sneller en goedkoper af bent met een ondervloer van egaliserende (groene) vezelplaten.
Egalisatiemiddel op hout gaat onherroepelijk scheuren, brokkelen en dus op den duur erg kraken onder je laminaat.
 

Veenmos

  • #8
O, ja dat brokkelen bevalt me niet... Ik heb een aantal van die groene ondervloerdelen op de kop kunnen tikken, dus dat wordt de oplossing!

bedankt :wink:
Herman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu