Laminaat leggen 1e verdieping

Mafkikker

  • #1
Wil 6mm laminaat leggen bij ons thuis op de 1e verdieping. We hebben houten vloeren en daar lag eerst tapijt met ondertapijt op. Ik wil het ondertapijt laten liggen en dan daarop het laminaat leggen. Ik wil 2 aangrnezende kamers leggen en de overloop.
Heb hier een aantal vragen over :
1) kan ik de laminaat vanaf de overloop de kamers laten doorlopen
2) indien antwoord op vraag 1 nee is hoe moet ik de dan de kamers en de overloop aan elkaar verbinden (met welk type dorpel)
3) is het echt noodzakelijk de laminaat 48 uur in de kamers te laten liggen voordat ik met leggen kan beginnen ?
4) Kan ik het ondertapijt als ondergrond gebruiken voor de laminaat ?
 

Mafkikker

  • #2
Is er niemand die mij wat adviezen wil/kan geven ?
 

Mikkola

  • #3
4 Wij kregen advies om eerst ondervloerplaten te leggen en daarop het laminaat.

3 Waarom niet (garantie)

2 Wij hebben het laminaat over alle vloeren van kamers door laten lopen ,is wel een precisie werk na een deurdoorvoer (na deur eerst geen verband meer)

1 Houdt overal genoeg speling ,bij deuren en muren voor rekken en krimpen van de laminaatvloer.

Hier op het forum even op laminaat zoeken ,staat veel info waar te beginnen van het leggen over de gehele verdieping.
Laminaatvloer door hele appartement
 

Mafkikker

  • #4
Heb het liggen, maar zie nu midden in de kamer een kleine kier tussen de laminaat...grmbl !! kan ik dat nog verhelpen ?

Is het ook mogelijk om de afstandblokjes weg te halen nu de vloer in zijn geheel ligt. Ik heb naar de gang toe nog geen laminaat gelegd.
 

Mikkola

  • #5
Bij die kier: zit er iets tussen, kan er kneedbaar hout tussen?
Blokjes kunnen weg,na het leggen
 

Kloek77

  • #6
Niet gaan knoeien met kneedbaar hout,
de boel lostrekken en opnieuw leggen.
 

MvanV

  • #7
ALs er een kier zit, moet je ook even beredeneren waarom.

Meestal zitten er dan kleine hoogteverschillen.
Als je opnieuw legt, probeer die er dan uit te krijgen. Paar vellen papier, stukje folie ofzo bij kuilen, of bij hoge plekken beetje schuren, of iets van de ondervloerplaten afkrabben.

Je kan ook bij een verdiepingsvloer prima ondervloerplaten en folie leggen. Heb je dubbele egaliseringsmogelijkheid en minder geluid.

Dat ze folie eisen is over het algemeen tegen vocht uit betonvloeren, maar je hebt hout.

Als je in de knoei komt met hoogte bij deuren zou ik het tapijt eerst weghalen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu