Laminaat in de gang bij een trap

Esengul

  • #1
Hallo,

Ik heb een probleempje, ik wil op de 1ste verdieping laminaat in de gang leggen maar heb geen idee hoe ik dit moet oplossen bij de trap, als ik namelijk een ophoging hiervoor zou maken valt iedereen hierover en valt naar beneden..... heeft iemand hier een heldere oplossing voor?

Ik hoor het graag.

Bvd,
Es
 

H@ns

  • #2
Een platte overgangsplint van laminaat naar ... (datgene wat er op de trap zit) Zo heb ik het ook gedaan en ben nog nooit gevallen :P
 

Marsepein

  • #3
Van een aantal merken is er een speciaal 'trapstuk' beschikbaar. Ik ken het van het merk van de snelle stappen.
 

H@ns

  • #4
Van de rappe sprinter bedoel je!!

:wink:
 

Jurgen.S

  • #5
Een aluminium overgangs strip heb ik gebruikt werkt perfect ziet er netjes uit en is makkelijk aan te brengen. Verkrijbaar bij alle bouwmarkten in allerlei kleurstellingen.
 

EdP

  • #6


Zo bijvoorbeeld. Inderdaad, een overgangsprofiel is net iets anders dan een hoekprofiel. Heus, die ene cm extra hoogte merk je niet eens. Wel de eerste dag even opletten dat je niet over de lijmklemmen struikelt want dat vond ik net even wat degelijker dan zonder druk erop plakken.
 

Lance

  • #7
Volgens mij is dit een hoekprofiel..of heb ik het mis?
En de totale hoogte is 3 mm van dit profiel
 

EdP

  • #8
Dit is inderdaad een hoekprofiel. De voorzijde is 20 mm, de liggende zijde 24 mm, dikte is ca. 2 mm schat ik, maar er zijn natuurlijk andere maten ook. Op de foto steekt het iets over, daarmee bedek ik nou juist het randje trapbekleding. Een overgangsprofiel is meestal plat of bol.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu