Laminaat als wand paneel

AmarioYellow

  • #1
Goedendag,
Zoals jullie op de foto zien ben ik bezig met schuin dak van toekomstige babykamer te isoleren. Nu ga ik polystyreen platen gebruiken van 3 cm dik en als extra heb ik aluminium folie achter gedaan die o.a ook achter de radiator kan. LxB is 118x174 van het te bedekken dak deel. Ook was het dak achter de oude platen kurkdroog.

Mijn vragen zijn als volgt:
- de isolatie zoals nu op afbeelding te zien is, correct geplaatst of bega ik grove fout?
- vanwege het vele klusse wat ik moet doen wilde ik dit op wat makkelijkere manier afwerken. Dus ik dacht gewoon normaal laminaat te gebruiken als wandpanelen, behalve wat licht dikte verschil zie ik zelf niet echt grote verschillen waarom het niet zou kunnen? Hoor graag wat jullie ervan vinden
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Doe die aluminium laag maar aan de binnenkant.

Waarom isoleer je niet meteen goed? Een dak wordt tegenwoordig met een Rc van 6 geisoleerd. Anders kan je over een paar jaar het weer open maken.
 

Marcn88

  • #3
Isolatiewaarde verhogen 3cm eps is kwa isolatiewaarde bijna niets neem dan een pir plaat met een alu cachering en dan de maximale dikte die je kwijt kunt tot een cm of 10
 

AmarioYellow

  • #4
Oké top bedankt! Die pir platen lijken me wel wat.
 

Ambidexterity

  • #5
Ja, dat is ook wat, beter dan piepschuim. Vergeet de naden niet af te plakken met zilver tape.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu