Laminaat afwerken bij trap bij scheve vloer

Kim Ramakers

  • #1
Hallo,

Voor het afwerken van de laminaat bij de trap hebben we het probleem dat de vloer scheef loopt. We weten daarom niet hoe we dit het beste kunnen afwerken. Ook de plint tegen de muur die er nog moet komen (zie laatste foto) lijkt niet helemaal goed uit te gaan komen :( . Heeft iemand tips?

Alvast hartelijk dank!




 

Boortorenbouwer

  • #2
Het mooiste was geweest op het laminaat door te leggen naar de traprand en dan een hoekprofielje over de rand heen te plaatsen. Maar ik neem aan dat dat hier geen optie was (te weinig laminaat gekocht?)?

Maar in dit geval zou ik eerst de nieuwe plinten plaatsen en vervolgens een overgangsprofiel:



(het plaatjes laat een overgang van laminaat naar tapijt zien, maar er hoeft geen tapijt te zitten. Uiteraard ook een overgang naar "niets" zijn)

De nieuwe plint wordt wel lastig ja. Hij zal het laatste stukje natuurlijk in de lucht hangen. Dat kan je opvullen met stukje hout, klein dun latje, (die net zo breed is als de plint en net zo hoog als het laminaat) en dan gewoon mee schilderen.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #3
Aangezien het maar om een klein hoogteverschil gaat, zou ik hele dunne strookjes hout (modelbouwhout, geloof dat het Balsahout heet) lijmen op de bovenste traptrede.

Deze strookjes laat je verspringen zodat de bovenkant gelijk komt met de onderkant van het laminaat. Hierop plaats je een passend stukje laminaat dat precies tot de traphoek doorloopt. Vervolgens schroef je hier een mooi aluminium trapprofiel op. Doordat de trap van hout is kun je langere schroeven gebruiken die dus door het trappofiel, door het laminaat, door het opvulhout in de trap komen. Gaat nooit meer los en ligt stevig (want een traphoek is altijd kwetsbaar).

Waarom zou de plint niet goed uitkomen? Deze loopt toch gewoon over het laminaat? Zolang het passtukje laminaat bij de trap dezelfde hoote krijgt als de rest van de vloer is er niks aan de hand.
 

Poster

  • #4
Laminaat doorleggen tot einde trede, let wel het minimale hoogteverschil kan in het begin een struikelblokje zijn.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #5
Dat dacht ik ook bij mijn trap. Bovenaan is er op een bestaande vloer laminaat gelegd (op een ondervloer). De bovenste optrede is dus minimaal 12 mm hoger. In de praktijk merk ik hier niks van.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Als het laminaat niet doorgelegd kan worden, kan je ook de weltrede opdikken.
 

Kim Ramakers

  • #7
De laminaat kan niet doorgelegd worden helaas, omdat ie helemaal links niet over de traptrede heen komt door het hoogteverschil. Daarom ook dit "probleem". Zo'n overgansprofiel moet denk ik de oplossing worden. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu