Lakken van messing deurbeslag

Knooploos

  • #1
Beste allemaal,
Ik heb verweerde en verkleurde messing deurbeslag opnieuw gereinigd en gepolijst. Na degelijk ontvetten heb ik het gelakt met een komponent transparant lak uit een spuitbus.
Resultaat; de lak heeft niet gehecht en schilfert heel makkelijk af.
WIE KAN MIJ HELPEN MET ERVARING EN/OF ADVIES?
 

Mouse

  • #2
Ik heb dit van de zomer gedaan met ons messaing beslag, inclusief brivenbus en huisnummer waarvan de beschermlaag eveneens was verdwenen.
Ik heb hiervoor speciale metaal vernis gekocht (gewone bus), dat hecht prima.
We hebben dit al eens eerder gedaan het blijft een aantal jaren mooi.
 

Knooploos

  • #3
Hallo mouse,
Bedankt voor je reactie, ik heb nog een paar vragen:
-Welk merk en type lak heb jij gebruikt?
-Gespoten of met kwast aangebracht?
-Was het messing vooraf gepolijst?

Bedankt alvast,
Ger
 

Mouse

  • #4
Het messing ooit gekocht bij een bekende firma voor kwaliteits beslag en het was voorzien vanaf fabriek met een laklaag, waardoor het jaren mooi bleef.

Na verloop van tijd begonnen de delen die veel werden vastgepakt dof en aangetast te raken, met name de deurklinken en de brievenbus hadden veel te lijden. (de huisnummers zijn antiek en ooit aangeschaft op de Portobello Road market in London en niet gelakt)

Ik heb alles goed schoongemaakt en toen met koperpoets weer helemaal glimmend en glanzend gepoest en vervolgens goed afgewassen alvorens het spul opnieuw te lakken. Ik heb het gewoon met een kwastje gedaan en dat ging prima, na goed drogen heb ik nog een dunne tweede laag aangebracht (niet eerst schuren) en dat heeft zich jaren goed gehouden.

Ik zal je de naam in een pm toesturen omdat je die hier niet mag noemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu