Lakken van Bar

Avsoosbaas

  • #1
Goedemorgen Klussers,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben dit jaar commissaris sociëteit en gebouw van een studentenvereniging. We hebben vorig jaar een nieuwe bar in ons pand gekregen. Deze is gelakt maar op verschillende plekken laat dit los. Dus ik wil deze winter de bar opnieuw lakken. Maar mijn vraag is wat voor soort lak moet ik gebruiken om dit stevig en langdurige tijd te goed te houden.
Het moet hufterproef zijn en zeer goed hechtend.

Heeft u misschien enkele tips voor mij.

Groeten Sam
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Dan moet u de bar eerst zeer goed ontvetten, dan schuren (oude laklaag er dus af ) en met een 2 komponenten blanke lak op waterbasis enige malen behandelen. Neem voldoende droogtijd tusssen de lagen.
( enkele dagen ).

U dient alle "hufters" te royeren en minimaal 3 a 4 lagen op te brengen.
 

Avsoosbaas

  • #3
Heel erg bedankt voor uw snelle reactie. En u heeft gelijk dat je ze moet royeren. Desalniettemin heb ik nog wat vervolg vragen. Is er een speciaal merk dat extra stevig is. En moet het op waterbasis? of zijn er ook andere mogelijkheden.
Want vorige keer dat het gelakt was is er waarschijnlijk iets fout gegaan want alle laklagen laten nu los. Heeft u misschien nog meer tips.

Groeten Sam
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ik zou jachtlak gebruiken dat is erg goed bestendig tegen vocht.

of daar ook een versie op waterbasis van is zou ik niet weten
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Vandaar ook dat u eerst zeer goed moet schuren, het liefst alle oude lagen eraf.

Aan merkenaanbeveling doen we hier niet, maar als u op de website van de grote bekende fabrikanten kijkt ziet u voldoende mogelijkheden in blanke komponentlakken.

De standaard schilderregel voor ondergrondbehandelingen: "Verwijder alle gebarsten en gebladderde lagen".

2K- watergedragen blanke lak is net zo duurzaam als de alkydversie en redelijk chemicalien bestendig. Gebruik wel een speciale roller en geen schuimplastic, en bij het schuren adembescherming.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu