Lage waterdruk cv ketel

Cv mankement

  • #1
Heren en dames,

Hopelijk kan iemand mij van advies voorzien.
Wij hebben mogelijk defect in ons cv systeem. Ruim twee jaar geleden hebben wij onze woning aangekocht. De woning is pas 4,5 jaar oud. Dus het CV systeem (Kombi Kompact HRE 28/14 A) is nog vrij nieuw.

Sinds dat wij er wonen hebben wij al te maken met een lage warm waterdruk. In 2018 hebben wij bij de eerste keer onderhoud aangegeven dat wij de waterdruk dramatisch vonden maar de onderhoudsmonteur gaf te kennen dat de cv ketel wel in orde was. Vorige week heb ik het nogmaals kenbaar gemaakt en weer kreeg ik eenzelfde reactie.

Toch zat het me niet lekker. Wanneer ik de kraan (38 graden) in badkamer open zet komt er 4 liter uit. Bij alleen koud water 15 liter. Volgens de specificaties moet de ketel veel meer leveren.

Ik heb zelf inmiddels het expansievat vervangen. Achteraf gezien was het oude vat niet lek.

Nadat ik vanmiddag het expansievat heb vervangen heb ik het systeem bijgevuld tot 1,8. De druk liep flink op nadat ik de cv weer had aangezet. Dus ik heb er water uit laten lopen tot de druk weer op 1,8 stond.

Daarnet stond het systeem te knipperen vanwege een druk van 0,3. Het systeem weer uitgezet en bijgevuld tot 1,2 om te kijken wat daarna zou gebeuren. De verwarming stond uit toen ik de cv weer inschakelde. Even de warm water kraan (in de badkamer) 1 minuut aan. De druk stond direct op 2,6 en liep niet meer teruf.

Omdat het nog een modern systeem is kan me niet voorstellen dat dit allemaal de bedoeling is. Waar zou dit aan liggen....
 

Marcn88

  • #2
Warm water hoeveelheid en cv druk zijn 2 aparte circuits
Bij de intergas wil de druksensor wel is problemen geven vervangen is dan de remedie, ervan ujytgaande dat hetvat is vervangen voor een nieuwe met de juiste voordruk.
De hoeveelheid warm water is op alle tappunten zo laag of alleen bij de douche?
 

Cv mankement

  • #3
Bedankt voor je snelle reactie! De waterdruk is overal zo laag.
 

Auto-Geen

  • #4
Staat de inlaatcombinatie wel helemaal open?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu