Laagje water op epdm dak door opstaand randje uitloop

Adrikemper

  • #1
Ik heb voor mijn uitbouw een epdm dak aangelegd, ik heb 2 stads zij uitlopen geplaatst.
Eentje linksvoor en de ander rechtsachter, ik heb het dak niet op afloop omdat ik toch 2 uitlopen heb en het wel in de een of de ander wegstroomt.
Nu blijft er een laagje water staan omdat de uitlopen een opstaand randje hebben van een paar mm.
Dit is standaard bij die zij uitlopen dus lijkt mij weinig aan te doen.
Is dit slecht voor het epdm? denk dat het hooguit een mm of 5 is!
Alvast bedankt voor de reactie's!
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #2
Je kan ter plaatsen van de uitlopen een cm uit de isolatie halen zodat de uitloop iets lager zit in plaats van iets hoger dan de rest van het dak.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #3
De zijuitlopen had je verdiept kunnen aanbrengen. Meer kans dat je dak zou drooglopen.

Is dit slecht voor de EPDM. Goeie vraag wat is slecht.
Een dakbedekkingsmateriaal over hoeveel jaar zou je dat moeten vervangen?
Een paar mm water is niet de enige oorzaak waarom een dakbedekking eerder dan verwacht moet worden vervangen.
Nog niet zo lang geleden ging een dak een jaar of 10 mee. Een goede onderhoudsbeurt kon je dat oprekken naar 15. Veel producten gaan nu zonder problemen 25 jaar of langer mee.
Dus ja.
 

Adrikemper

  • #4
Denk dat het ook geen kwaad kan, achteraf had ik idd de uitloop kunnen verlagen.
Het is hooguit een halve centimeter en dan loopt het wel weg, en het dak heeft een sterke constructie dus dat is het probleem ook niet!
Misschien dat ik het in het voorjaar ga aanpassen, thnx voor de reacties!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu